۰

کمک به ایجاد اشتغال وکسب مهارت با آموزش در مرکز فنی حرفه ای

اجرای طرح ایران مهارت در راستای استعداد یابی دانش آموزان دوره اول دبیرستان یکی از چندین برنامه اجرا شده توسط مرکز فنی و حرفه ای می باشد
کمک به ایجاد اشتغال وکسب مهارت با آموزش در مرکز فنی حرفه ای
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، آمنه هاشمزهی رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان خاش گفت: آموزش در مرکز فنی و‌حرفه ای به صورت کاملا رایگان در راستای یادگیری و مهارت آموزی برای کارآموزان انجام میگیرد.

وی بیان کرد: پانزده آموزشگاه خصوصی در سطح شهر زیر نظر مرکز فنی و حرفه ای مشغول به کار هستند که سعی شده هر آموزشگاه رشته های خاص و جداگانه داشته باشند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه حرفه آموزی لازمه ی زندگی در عصر امروز می باشد کمیته امداد و سازمان بهزیستی و بنیاد شهید تمامی مدد جویان خود را جهت آموزش و مهارت آموزی به این مرکز معرفی کرده اند که هم اکنون مشغول به  آموزش ویادگیری می باشند. 

هاشمزهی گفت: بسیاری از کار آموزان ما پس از گذراندن دورهای آموزشی موفق به جذب در نهادهای دولتی و خصوصی شده اند همچنین مرکز آموزش فنی و حرفه ای نیز با اعطای وام به کارآموزان منجر به کار آفرینی برای خیلی از جوانان جویای کار شده است.

هاشمزهی  بیان کرد: با توجه به  رشته ی مورد نظر آموزشی هر فرد جهت اخذ تسهیلات مورد نیاز به اداره و نهاد مربوطه از جمله میراث فرهنگی، صنعت و معدن و اداره ی کار معرفی خواهد شد همچنین مرکز فنی و حرفه ای با توجه به داشتن قرارداد با بنیاد برکت عمده ی وامهای اعطا شده توسط این بنیاد صورت گرفته است.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای گفت: با توجه به اینکه راه اندازی و ایجاد شغل نیاز به داشتن گواهی ازمرکز فنی و حرفه ای دارد  رشته های آموزش کار با کامپیوتر، چرم دوزی، آرایشگری، کوریشی، قلاب بافی، خیاطی، و رشته ی آشپزی که به تازگی مجوز آن اخذ شده در مرکز و آموزشگاه های زیر نظر آن فعال می باشند.

انتهای پیام/
دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۶
کد مطلب: 452179
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *