کمک به ایجاد اشتغال وکسب مهارت با آموزش در مرکز فنی حرفه ای

9 آبان 1401 ساعت 7:36

اجرای طرح ایران مهارت در راستای استعداد یابی دانش آموزان دوره اول دبیرستان یکی از چندین برنامه اجرا شده توسط مرکز فنی و حرفه ای می باشد


به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، آمنه هاشمزهی رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان خاش گفت: آموزش در مرکز فنی و‌حرفه ای به صورت کاملا رایگان در راستای یادگیری و مهارت آموزی برای کارآموزان انجام میگیرد.

وی بیان کرد: پانزده آموزشگاه خصوصی در سطح شهر زیر نظر مرکز فنی و حرفه ای مشغول به کار هستند که سعی شده هر آموزشگاه رشته های خاص و جداگانه داشته باشند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه حرفه آموزی لازمه ی زندگی در عصر امروز می باشد کمیته امداد و سازمان بهزیستی و بنیاد شهید تمامی مدد جویان خود را جهت آموزش و مهارت آموزی به این مرکز معرفی کرده اند که هم اکنون مشغول به  آموزش ویادگیری می باشند. 

هاشمزهی گفت: بسیاری از کار آموزان ما پس از گذراندن دورهای آموزشی موفق به جذب در نهادهای دولتی و خصوصی شده اند همچنین مرکز آموزش فنی و حرفه ای نیز با اعطای وام به کارآموزان منجر به کار آفرینی برای خیلی از جوانان جویای کار شده است.

هاشمزهی  بیان کرد: با توجه به  رشته ی مورد نظر آموزشی هر فرد جهت اخذ تسهیلات مورد نیاز به اداره و نهاد مربوطه از جمله میراث فرهنگی، صنعت و معدن و اداره ی کار معرفی خواهد شد همچنین مرکز فنی و حرفه ای با توجه به داشتن قرارداد با بنیاد برکت عمده ی وامهای اعطا شده توسط این بنیاد صورت گرفته است.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای گفت: با توجه به اینکه راه اندازی و ایجاد شغل نیاز به داشتن گواهی ازمرکز فنی و حرفه ای دارد  رشته های آموزش کار با کامپیوتر، چرم دوزی، آرایشگری، کوریشی، قلاب بافی، خیاطی، و رشته ی آشپزی که به تازگی مجوز آن اخذ شده در مرکز و آموزشگاه های زیر نظر آن فعال می باشند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 452179

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/interview/452179/کمک-ایجاد-اشتغال-وکسب-مهارت-آموزش-مرکز-فنی-حرفه

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir