۰
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد:

۶۰ هزار نفر دوره آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در آموزش ۶۰ هزار و ۷۲۶ نفر دوره آموزشی، ۵۵ درصد آن توسط مراکز دولتی و ۴۵ درصد آن توسط آموزشگاه‌های غیردولتی انجام شده است.
۶۰ هزار نفر دوره آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، جلیل شهریاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: سه مقوله مهارت، دانش و فرهنگ کار باید در کنار هم قرار گیرد تا فرد با توانمند کردن خود در هر سه زمینه، آمادگی ورود به شغل را پیدا کند.
 
 وی افزود: شغل‌های کاذب و مدرک‌گرایی در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از موانع اشتغال مبتنی بر مهارت در سیستان و بلوچستان است درحالی‌که می‌توان با تمرکز بر جمعیت جوان استان و ارائه آموزش‌های مهارتی موردنیاز به آنها، در راستای جهش اشتغال و اقتصاد بومی استفاده کرد.
 
 شهریاری اظهار کرد: از مجموع آموزش‌های ارائه شده در بخش دولتی، مراکز ثابت شهری با ارائه ۹ هزار و ۶۹۸ نفر، مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی،۴ هزار و ۳۳۹ نفر، زندان، ۲ هزار و ۴۱۰ نفر، روستاها ۲۹۶ نفر، عشایر ۳۹ نفر، سکونتگاه‌های غیررسمی، ۲ هزار و ۸۵۶ نفر، صنایع، ۶۴۴ نفر، آسیب‌دیدگان اجتماعی ۳۸۷ نفر، و سربازان وظیفه ۹ هزار و ۶۸ نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته‌اند.
 
 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: آموزش‌های مهارتی در بخش آموزشگاه‌های آزاد در سه خوشه خدمات، ۱۴ هزار و ۲۶۲ نفر در بخش صنعت، ۴ هزار و ۵۲۶ نفر فرهنگ و هنر، ۲ هزار و ۴۳۹ نفر، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به هم استانی‌های عزیز ارائه شده است.
 
 وی افزود: از مجموع بیش از ۶۰ هزار نفر آموزش‌های ارائه شده در ۱۱ماهه نخست سال جاری تعداد ۳۳ هزار و ۹۳۱ نفر از مهارت‌آموزان بانوان و تعداد ۲۷ هزار و ۴۷۲ نفر آقایان آموزش‌های مهارتی را در رشته مختلف فراگرفته‌اند.
 
 شهریاری تصریح کرد: استان با بخش‌های مختلف اقتصادی ترانزیتی، گازرسانی، معدن، راه‌آهن، مرز، سواحل مکران و... درحال‌توسعه سریع است و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان آمادگی لازم برای تربیت نیروی کار ماهر موردنیاز صنایع و خدمات مختلف استان را دارا هستند.

انتهای خبر/
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 453833
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *