۰
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد سیستان و بلوچستان خبر داد:

توزیع تجهیزات کتابخانه‌ای در مساجد سیستان و بلوچستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: تجهیزات کتابخانه‌ای باهدف ترویج کتاب و کتاب‌خوانی بین ۱۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان توزیع شده است.
توزیع تجهیزات کتابخانه‌ای در مساجد سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، به نقل از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی پودینه بیان کرد: از ابتدای سال جاری تجهیزات کتابخانه‌ای شامل قفسه کتاب، میز مطالعه و صندلی بین ۱۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان توزیع شده است.
 
وی با بیان اینکه به هر کانون یک قفسه، یک میز و چهارتا صندلی اهدا شده است، افزود: تجهیزات به کانون‌های درخواست‌کننده از شهرهای زاهدان، خاش، ادیمی و نیمروز اهدا شده است.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۵ کتابخانه مخزن‌دار و ۴۹۹ کتابخانه باز در استان وجود دارد، گفت: از آمار کتابخانه مخزن‌دار، ۸۷ شهری و ۲۸ روستایی و از آمار کتابخانه باز ۱۲۸ شهری و ۳۷۱ روستایی هستند.
 
وی به فعالیت کتابخانه‌های باز و بسته در مساجد اشاره کرد و یادآور شد: با وجود افزایش دامنه اطلاع‌رسانی و فضای مجازی، هنوز کتاب جایگاه خاص و ویژه خودش را دارد.
 
پودینه گفت: محله محور بودن، دسترس‌پذیری، داشتن کتاب‌های مفید، عمومی بودن، هم‌جواری با مسجد، مردمی‌بودن، گستردگی و پیوستگی از جمله ویژگی‌های کتابخانه‌های مسجد نسبت به سایر کتابخانه‌ها بوده است.

انتهای خبر/
سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 453539
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *