۰
لزوم نهادینه سازی تفکر مهارت آموزی در جامعه یک ضرورت است؛

اشتغال‌زایی با محوریت مردمی‌سازی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای

در راستای لزوم نهادینه‌سازی تفکر مهارت‌آموزی در جامعه اشتغال‌زایی در سیستان و بلوچستان با محوریت مردمی‌سازی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.
اشتغال‌زایی با محوریت مردمی‌سازی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل ازعصرهامون، باتوجه‌به مشکلات گریبان‌گیر جامعه در بخش اقتصاد و همچنین سیاست‌ها و استراتژی‌های کلان کشور عطف توجه و تمرکز بر راهکارهای ریشه‌ای، اساسی و اثربخش ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
 
توانمندسازی نیروی انسانی از طریق آموزش مهارت‌های شغلی و تخصصی، در راستای ترغیب و توسعه کارآفرینی، به‌ویژه در مراکز آموزش مهارتی، یکی از این راهکارهای اساسی محسوب می‌شود.
 
در نتیجه می‌تواند به عرضه نیروی انسانی توانمند و کارآفرین و در نهایت کاهش مشکلات اقتصادی و اشتغال و همچنین افزایش بهره‌وری و کارایی شاغلین بخش‌های مختلف منجر شود.
 
افزایش هدفمند کمی و کیفی باتوجه‌به ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی، نیازمند پرورش نخبگان مهارتی است و اصلاح ساختار تولید ملی، توسعه کانون‌های تولیدی کوچک و بزرگ، توسعه صادرات کالاهای ایرانی با بهره‌مندی از توانایی نخبگان مهارتی و با تکمیل زنجیره تولید میسر می‌شود.
 
نهادینه‌سازی مهارت‌آموزی در سطح جامعه امری است که اگر تحقق پذیرد و شعار هر خانواده یک مهارت فراگیر شود، برکات فراوانی در بخش‌های مختلف جامعه خواهد داشت و جهش مهارتی در به‌کارگیری استعدادها و ایده‌های جوانان خلاق و پرانگیزه در تمامی بخش‌های کشور است؛ لذا توجه ویژه خانواده و نهادها در کشف استعدادهای مهارتی جوانان و پرورش آنان اهمیت ویژه‌ای دارد و برای تسهیل شرایط و هماهنگی و تعامل راهگشای است.
 
جلیل شهریاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سند تحول دولت مردمی و تأکید آن بر سپردن امور به مردم بیان کرد: مردمی‌سازی امور و حرکت جهشی به‌سوی اهداف و مدیریت تحول‌آفرین در جهت پاسخگویی به توقع مردم، علی‌رغم کمبودها با توسعه آموزش در محیط کار واقعی ‏در دستور کار سازمان قرار گرفت. ‎
 
وی افزود: بخش عمده این طرح به کمک مربیان مراکز انجام شد و باتوجه‌به اینکه رابطه مالی با ‏صنوف ایجاد نشد؛ لذا همکاران ما علی‌الخصوص مربیان از روابط شخصی خود برای پیشبرد این طرح استفاده کردند. ‏
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تصریح کرد: همکاران ما همانند تسهیلگری اجتماعی، فعال اجتماعی و مددکار ‏اجتماعی نقش پدری خود را برای جوانان ایفا کردند. ‏
‎ ‎
وی ادامه داد: تحلیل آموزهای محیط کار واقعی در استان و میزان تأثیر این طرح در اشتغال با استفاده ‏از داده‌های جامعه آماری بیش از ۳ هزار نفر در سیستان و بلوچستان است و نتیجه این اقدامات باعث افزایش کیفیت و تنوع آموزشی و اعتمادسازی نتایج برای مردم و مسئولین شد.
 
شهریاری گفت: افزایش بی‌سابقه اعتبارات سال جاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ‏سیستان و بلوچستان نتیجه این نوع عملکرد و جلب‌اعتماد مسئولین بود. ‏

انتهای خبر/
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 453313
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *