۰
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران خاش:

توانمند‌سازی جوانان و ایجاد اشتغال رسالت اصلی سازمان فنی وحرفه‌ای

مسؤل فنی و حرفه‌ای شهرستان خاش گفت: کسب مهارت و توانمندسازی جوانان تضمین‌کننده داشتن شغل در آینده برای آن‌ها و باعث کاهش نزخ بی‌کاری خواهد شد.
توانمند‌سازی جوانان و ایجاد اشتغال رسالت اصلی سازمان فنی وحرفه‌ای
 آمنه هاشمزائی رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران  شهرستان خاش در گفتگو با خبرنگارتفتان؛ما؛ گفت: بسیاری از کارآموزان در رشته‌هایی که مهارت کسب می‌کنند بیمه می‌شوند که این اقدام نقش مهمی در راستای آینده شغلی آن‌ها خواهد داشت.

وی اظهارکرد: امسال بالغ بر هزار نفر کار‌آموز داشته‌ایم که همگی پس از کسب مهارت مورد علاقه خود در منزل ،کارگاههای آموزشی ویا در فضای مجازی مشغول به فعالیت در عرصه‌های مختلف جهت اشتغال زایی هستند.

آمنه هاشمزائی بیان کرد: تعداد سه مربی در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان مشغول آموزش هستند و بنا به آشنایی قبلی بسیاری از بانوان در زمینه‌های مختلف همچون خیاطی و سوزندوزی که نیاز به آموزش ندارند این گروه پس از شرکت در آزمون می‌توانند گواهی معتبر فنی و حرفه‌ای را کسب و از مزایای آن استفاده کنند.

وی در ادامه با توجه به درخواست شهروندان شهر ایرندگان و نبود اداره فنی و حرفه‌ای جهت کسب مهارت و آموزش برای شهروندان در این شهر گفت: شهروندان علاقه‌مند و متقاضی می‌توانند با مراجعه به دهیاری و انجام هماهنگی‌های لازم با داشتن حداقل مدرک دیپلم و مدرک فنی حرفه ای به عنوان مربی انتخاب و به کارآموزان متقاضی آموزش دهند و پس از اتمام دوره گواهی کسب کنند.

هاشمزائی گفت:در ایرندگان با توجه به بعد مسافتی از شهرستان خاش تا ایرندگان مربی بخش دولتی ویا خصوصی به آنجا جهت ارائه آموزش به علاقمندان اعزام می‌شود.

وی در پایان از کلاس‌های سوزندوزی، خیاطی، کامپوتر، آرایشگری، آشپزی و... به عنوان کلاس‌هایی که آموزش داده می‌شوند نام برد و از بانوان علاقه‌مند خواست تا باشرکت در کلاس‌ها و کسب مهارت مورد نظر برای آینده خود اشتغال زایی و درآمدزایی داشته باشند.

انتهای خبر/
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 453123
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *