۰

آیا طلسم اشتغال زایی در سال 95 شکسته خواهد شد؟

با توجه به ایجاد شغل های جدید در استان ‌آذربایجان غربی، همچنان این استان با ادامه سیر نزولی از نظر اشتغال زایی در رده های آخر کشور قرار دارد.
آیا طلسم اشتغال زایی در سال 95 شکسته خواهد شد؟
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از آناج، اشتغال زایی یکی از شعار های اصلی دولت تدبیر و امید در خرداد 92 بود، عاملی که دولت یازدهم به عنوان یکی از بازوان فعالیت اقتصادی خود تبلیغ می کرد. با این همه فضای کشور به نحوی پیش رفت که دولت برجام را محور فعالیت های خود قرار داده و سایر فعالیت های اجرایی آن تحت الشعاع برجام قرار گرفت.
اشتغال زایی جزو مواردی است که نه تنها در مفاد اقتصاد مقاومتی به آن تاکید بیشتری شده، بلکه مهم ترین تاثیر آن کاهش آسیب های اجتماعی است. آذربایجان غربی یکی از استان هایی است که اشتغال زایی در آن اهتمام بیشتری می طلبد چرا که این استان در سطح کشور در رده های آخر از نظر ایجاد شغل قرار دارد.
با این همه وجود سیر نزولی اشتغال زایی در آذربایجان غربی قابل کتمان نبوده و باید تغییر  و تحولات ویژه ای برای رسیدن به اشتغال زایی مطلوب در استان انجام گیرد. با توجه به آمار عملکرد کاریابی های آذربایجان غربی در 6 ماهه اول سال 93 حدود 3097 فرد به کار گمارده شده که این آمار در مدت مشابه در سال 94 به 2761 فرد کاهش یافته است.  آمار مذکور نشان دهنده سیر نزولی اشتغال زایی در آذربایجان غربی بوده و عملکرد دولت تدبیر و امید را در رابطه با یکی از شعار های اصلی (اشتغال زایی) زیر سوال می برد.
با توجه به موارد ذکر شده ادامه چنین روندی مشکلات عدیده ای را در سطح استان پدید خواهد آورد؛ با این همه باید منتظر ماند و دید که آیا 6 ماهه اول سال 95 نیز به طلسم سیر نزولی اشتغال زایی و عملکرد ضعیف مسئولان در رابطه با آن دچار خواهد شد؟!
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 429951
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *