۵
غرق شدن در گرداب فضای مجازی به چه قیمتی؛

غفلت والدین سبب غرق شدن کودکان در فضای مجازی/هدف دشمن تغییر سبک زندگی اسلامی است

رها بودن فضای مجازی بهترین فرصت را به دشمنان داده است تا با خیال راحت به طراحی و اجرای انواع و اقسام پروژه‌های فکری،‌ ترویج مسائل ضد فرهنگی و غیر اخلاقی، تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی پرداخته و به‌ ویژه جوانان و نوجوانان ایرانی را هدف قرار دهند.
غفلت والدین سبب غرق شدن کودکان در فضای مجازی/هدف دشمن تغییر سبک زندگی اسلامی است
به گزارش تفتان ما به نقل از پهره؛ اهمیت فضای مجازی و دغدغه‌های حاکم بر این فضا طی سال‌های اخیر در بیانات رهبر انقلاب بارها شنیده شده است و ایشان در اظهارات متعددی غفلت از آسیب‌های مرتبط با این فضا را گوشزد کرده‌اند و فرموده اند "اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم" که این بیانات شان اهمیت فضای مجازی را نشان می‌دهد.
 
در حقیقت این مطلب نشان دهنده این است که مسئولین به فضای مجازی توجه ویژه داشته باشند و بی توجهی به مدیریت عالمانه و هوشمند مسائل مرتبط با آن در ایران بارها مورد مطالبه رهبر انقلاب قرار گرفته است.
 
غرق شدن بیش از اندازه کودکان و نوجوانان ایرانی در فضای مجازی
 
در این راستا فرشته عسکری، کارشناس ارشد روانشناسی در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: وقتی کودکان و نوجوانان از اینترنت استفاده می کنند و درگیر آن و دچار آسیب اجتماعی می شوند  دلیل عمده این ضررها عدم نظارت خانواده بوده که همین امر باعث مشکلات روحی و روانی در وجود فرزندان می شود.
 
وی افزود: کودکان و نوجوانان با ورود به سرزمین ناشناخته فضای مجازی گرفتار دام‌های خطرناکی می‌شوند که رها شدن از آنها به راحتی ممکن نیست که در این زمينه خانواده ها حتما باید به مسئله سواد رسانه آگاهی لازم را کسب کنند.
 
این کارشناس ارشد روانشناسی تصریح کرد: عدم نظارت والدین بر فعالیت های فرزندان در فضای مجازی می‌تواند اثرات جبران ناپذیری برای آنان در بر داشته باشد که والدین باید خود را با این فضا بیش‌از پیش آشنا کنند و آموزش‌های لازم را در این حوزه ببینند.
 
وی اضافه کرد:  در این مسیر والدین می‌توانند از افراد آشنا به فضای مجازی اینترنت آموزش‌های اینترنتی و کتاب یا فرزندان بزرگتر استفاده کنند.
 
عسکری خاطرنشان کرد: کمبود محبت از سوی والدین یکی از عمده دلایلی بوده که دختران و پسران نوجوان و جوان در فضای مجازی در وهله اول به خود اجازه ارتباط و پاسخ گویی به پیام های غریبه و ناآشنا را می دهند.
 
وی عنوان کرد: یکی دیگر از عمده آسیب های فضای مجازی که اکنون در کودکان و نوجوانان به وضوح قابل مشاهده بوده این است که بسیار پرخاشگر، گوشه گیر و منزوی هستند و دلیل اصلی آن بازهای آنلاین ناشناخته ای بوده که آن ها بدون آشنایی از عواقب آن نصب و بازی می کنند.
 

انتهای پیام/
يکشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 452097
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *