۰
صف‌های طویلی که هر روز طویل‌تر می‌شود؛

وقتی عزمی برای رفع مشکلات صف‌های طویل سوخت وجود ندارد

صف‌های طویل سوخت در شهر زاهدان که هر روز بر طول آن‌ها افزوده می‌شود و بیشترین وقت و زمان افراد در این صف‌ها به هدر می‌رود.
وقتی عزمی برای رفع مشکلات صف‌های طویل سوخت وجود ندارد
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از  «عصرهامون»، صف‌های طویل سوخت خودرو معضل تکراری که در شهر زاهدان مدت‌هاست خودنمایی می‌کند، صف‌های که شاید قبلاً اول و آخر هر ماه مشاهده می‌شد؛ اما در حال حاضر به روال روزانه تبدیل شده است.
 
این موضوع مسئله تازه و جدیدی در زاهدان نیست؛ بلکه مدت‌هاست مردم بیشترین وقت و زمان خود را در صف بنزین می‌گذرانند.
 
تداوم این صف‌ها به‌گونه‌ای است که بارها از طریق رسانه‌ها این مشکل و گلایه‌های شهروندان به مسئولین مربوطه انعکاس داده شده است؛ اما تا کنون راه‌حل مناسبی برای کوتاه‌شدن این صف‌ها صورت نگرفته است.
 
مسئولین راه چاره را افزایش تعداد جایگاه‌های سوخت می‌دانند، جایگاه‌های که بیش از یک سال است که حرف از آماده‌شدن آنها از زبان متولیان امر شنیده می‌شود؛ اما هنوز فعالیتی را آغاز نکرده‌اند.
 
حسین مدرس خیابانی، استاندار اسبق سیستان و بلوچستان پیش‌تر در دی‌ماه ۱۴۰۰ با اشاره به صف‌های طولانی بنزین در شهرهای استان به‌ویژه شهر زاهدان، گفته بود: احداث ۳۰ جایگاه سوخت درون‌شهری و برون‌شهری در سیستان و بلوچستان مصوبه سفر رئیس‌جمهور بوده که این مصوبه باید با جدیت پیگیری شود چرا که وضعیت موجود جایگاه‌های سوخت جوابگوی نیاز و در شأن مردم نیست.
 
ابراهیم‌پور یزدانی، مدیر اسبق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان در آبان‌ماه ۱۴۰۰ از راه‌اندازی ۱۵ جایگاه سی‌ان‌جی در سطح سیستان و بلوچستان خبر داده بود و گفته بود: جایگاه‌ها باید تا بهمن‌ماه (بهمن ۱۴۰۰) آماده و راه‌اندازی شوند، در غیر این صورت مجوزها به افراد و ارگان‌های دیگر واگذار می‌شود.
 
علی‌اکبر عرب‌عامری مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز در ۳ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفته بود: باتوجه‌به رسیدن گاز به استان سیستان و بلوچستان و تعهداتی که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص احداث جایگاه‌های سی‌ان‌جی داشته، تجهیزات رایگان را دراین‌رابطه تهیه کردیم و در انبارها موجود است.
 
وی افزود: اگر محل‌های موردنظر برای احداث جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده در این استان، توسط استانداری که نظر آنها، احداث این جایگاه‌ها توسط شهرداری‌های تابعه سیستان و بلوچستان است، به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام شود، از لحاظ اعطای امتیاز احداث این جایگاه‌ها، هیچ مشکلی نداریم.
 
علی اوجی، وزیر نفت در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ در سفر به سیستان و بلوچستان از برنامه‌ریزی برای ساخت ۴۰ تا ۵۰ جایگاه عرضه فرآورده نفتی و سی‌ان‌جی در این استان خبر داده بود.
 
محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در نشست خبری مردادماه امسال با اصحاب رسانه در استان گفته بود: در حوزه جایگاه‌های سوخت نیز برای ساماندهی و افزایش آنها اقدامات خوبی صورت‌گرفته، باید تعداد آنها افزایش پیدا کند.
 
با همه این‌ها اما تا کنون نه جایگاهی اضافه شده است و نه اقدامی برای کوتاه‌تر شدن صف‌های طویل بنزین صورت‌گرفته است.
 
کهنسال مدیر روابط‌عمومی شرکت نفت منطقه زاهدان در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: به علت حمله سایبری که اخیراً صورت گرفت در برخی از پمپ‌بنزین‌ها برخی از نازل‌ها غیرفعال شده است.
 
وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در تأمین سوخت نداریم افزود: تمامی جایگاه‌های سوخت در سطح شهر زاهدان فعال هستند و تنها جایگاه کشاورز به دلیل تعمیرات چند روزی ارائه خدمات نمی‌دهد که این جایگاه نیز در چند روز آینده بعد از اتمام تعمیرات آماده خدمات‌دهی به شهروندان است.
 
 به گفته برخی از کارشناسان نبود مدیریت منسجم و درست در مسئله سوخت در شرکت نفت باعث شده است تا روزبه‌روز این صف‌ها طویل‌تر شود و تا زمانی که مدیریت منسجم و صحیح نباشد افزایش تعداد جایگاه‌ها هم در کوتاه‌تر شدن صف‌های بنزین مؤثر نخواهد بود.


انتهای خبر/
 
دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 453615
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *