۰

چابهار نقطه اتکای چند کشور بدون ساحل است

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه چابهار نقطه اتکای چند کشور بدون ساحل است، گفت: هندوستان نیز می‌تواند از امکانات و ظرفیت‌های بندر چابهار بهتر استفاده کند.
چابهار نقطه اتکای چند کشور بدون ساحل است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، ظهر امروز وزیر نفت و گاز هندوستان و هیئت همراه وی با مسئولان بنادر و دریانوردی چابهار با حضور علی‌اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، دیدار کردند.
استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار کرد: با همکاری کشور هندوستان بندر چابهار را به یکی از بنادر بزرگ تبدیل خواهیم کرد.
علی اوسط هاشمی افزود: هندوستان می‌تواند از امکانات و ظرفیت‌های بندر چابهار برای ترانزیت کالاهای خود استفاده کند.
وی با اشاره به جایگاه خوب بندر چابهار، ادامه داد: مسئولان کشوری علاقه زیادی به توسعه بندر چابهار دارند و همین امر سبب شده تا در شرایط بد تحریم‌ها بندر چابهار به جایگاه فعلی برسد.
استاندار سیستان و بلوچستان چابهار را پشتوانه چند استان و نقطه اتکای چند کشور بدون ساحل عنوان کرد و گفت: کشورهای آسیای میانه تمایل زیادی برای استفاده از بندر چابهار دارند.
وزیر نفت و گاز هندوستان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از میزبانی ایرانی‌ها، اظهار کرد: حدود 11 ماه قبل وزیر راه هندوستان از چابهار بازدید کرد و به دنبال آن برنامه‌ریزی شد تا هندوستان برای توسعه بندر چابهار شریک شود.
«دارمندرا پرادان» افزود: برای احداث کارخانه کود شیمیایی و پتروشیمی میخواهیم در چابهار سرمایه‌گذاری کنیم.
مشارکت در احداث راه‌آهن چابهار را با وزیر هند مطرح می‌کنم
وزیر نفت و گاز هندوستان گفت: طرح مشارکت در احداث راه‌آهن چابهار را با وزیر راه مطرح می‎کنم.
وی ادامه داد: امروز فرصتی پیش آمد تا ضمن بازدید از منصفه آزاد چابهار و بنادر، اطلاعات لازم را در زمینه قیمت گاز و سرمایه‌گذاری‌ها کسب کنیم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی چابهار نیز در این جلسه اظهار کرد: برای توسعه بنادر شهید بهشتی با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی، 300 میلیون تومان هزینه شده است.
سیاوش رضوانی افزود: در مجموع برای فاز نخست این طرح 340 میلیون دلار هزینه خواهد شد.



انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 430663
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *