۰

توافق برای صادرات 100 مگاوات برق به پاکستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ایران آمادگی صادرات برق تا سقف یکصد مگاوات به پاکستان را دارد.
توافق برای صادرات 100 مگاوات برق به پاکستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی‌اوسط هاشمی در دیدار با سر وزیر ایالت بلوچستان پاکستان، اظهار داشت: همکاری در زمینه‌های گوناگون موجب توسعه دو استان خواهد شد و تحقق این امر مستلزم اراده و پشتکار طرفین است. 
وی با بیان اینکه مؤلفه‎ای چون امنیت، بستر را برای هرگونه سرمایه‎گذاری و جهش توسعه‎ای میسر می‎کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا توان امنیتی و اطلاعاتی خود را در اختیار کشور پاکستان قرار دهد. 
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: برقراری ارتباط بین مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان موجب کاهش شرارت در مرز می‎شود. 
رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان بیان داشت: وجود ارتش قدرتمند پاکستان و اقتدار نظامی و انتظامی ایران با هم‌افزایی موجب اقبال سرمایه‌گذاران به این منطقه خواهد شد.
هاشمی تصریح کرد: در حال‌حاضر جغرافیای اسلام مورد تهدید قرار گرفته و صیانت از اسلام نیازمند هم‌افزایی نظامی کشورهای اسلامی است. 
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان آماده همکاری در زمینه‎های گوناگون صنایع بزرگ چون سدسازی، نیروگاه و غیره را دارد افزود: انعقاد قرارداد برای صادرات هزار مگاوات برق به کشور پاکستان پس از بررسی‌های کارشناسی در اولویت قرار دارد. 
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: چابهار در آینده‎ای نزدیک برخوردار از نعمت گاز خواهد شد که این امر راه را برای صادرات به ایالت بلوچستان میسر خواهد کرد.
این مسئول با اشاره به اینکه احداث خط آهن چابهار به گوادر نیز باید مورد توجه طرفین باشد، ادامه داد: راه‎اندازی خط آهن قطعا برای توسعه دو استان مفید واقع می‎شود که از همه ظرفیت مرز باید بهره ببریم تا تجارت بین دو استان هموار شود. 
وی با اشاره به مرز طولانی ایران و پاکستان، افزود: وجود 900 کیلومتر مرز مشترک و یک پایانه مرزی به هیچ وجه زیبنده نیست و نباید بگذاریم زمان هدر رود و نسبت به راه‌اندازی بازارچه‎های مشترک دیگر هرچه سریعتر تصمیم‌گیری کنیم.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 424152
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *