۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد:

اجرای ۵۰۰۰ برنامه در ایام فاطمیه در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از اجرای ۵ هزار برنامه طب ایام فاطمیه در استان خبر داد.
اجرای ۵۰۰۰ برنامه در ایام فاطمیه در سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تفتان ما، حجت‌الاسلام مصطفی جهان‌شاهی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، بیان کرد: مسئله فاطمیه امسال از دو جهت دارای اهمیت است و دو کلیدواژه را در این ایام دنبال می‌کنیم و شعار امسال «مادرم مظلوم بود و یاور مظلومان» است.
 
وی افزود: جنبه اول اینکه حضرت فاطمه (س) نماد مقاومت و ایستادگی است و این تلاقی در مراسم‌ها و برنامه‌های ایام فاطمیه است که توجه ویژه به‌وسیله فلسطین و غزه خواهد شد و این موضوع مورد اهتمام است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: جنبه دوم این ایام بعد محتوایی است؛ کلیدواژه‌ای است که معجزه مادری این مسئله متوجه به نقش مادر در این ایام از ارزش والایی برخوردار است و باتوجه‌به تبلیغات مسمومی که از سوی برخی دشمنان انجام می‌شود، سعی می‌کنند نقش مادر را در جامعه ضعیف و کم‌رنگ جلوه دهند و یکی از مسائل مهم فرزندآوری و توجه به نقش مادر در جامعه است.
 
جهان‌شاهی در خصوص نقش کلیدی مادر در جامعه، اظهار کرد: از جهت محتوایی به نقش مادر در این ایام، می‌طلبد در قالب کتب و جزوات در هیئت‌های مذهبی به آن پرداخته شود و جایگاه مادری به شأن، منزلت و ارزش خود برگردد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: مسئله سوم در حوزه فاطمیه نقش حضرت فاطمه (س) از نظر خلقیات و سیره زندگی آن حضرت در شرایطی برگزار می‌شود که دوستداران آن حضرت دچار آسیب نشوند و برگزاری این مراسم موجب کدورت در سایر مذاهب اسلامی نشود و این وحدت اسلامی مورد خدشه قرار نگیرد.
 
وی در خصوص برگزاری برنامه‌های ایام فاطمیه بیان کرد: مراسم‌های متعددی در ایام فاطمیه در استان رقم خواهد خورد و به عبارتی اجرای برنامه‌های مختلف در بیش از ۵ هزار نقطه در استان برنامه‌ریزی شده که یا در حال برگزاری است یا برگزار خواهد شد‌ و از جمله این برنامه‌ها مراسمات سوگواری، برگزاری کرسی تلاوت قرآن، پویش نسل فاطمی و برگزاری محافل دانش‌آموزی درکلاس درس است.
 
جهان‌شاهی افزود: برنامه مهمی که در خصوص شهادت حضرت فاطمه (س) مصوب شده، شرکت عزاداران فاطمی در تشییع شهیدان گمنام در استان و در روز شهادت آن حضرت روز یکشنبه آینده از میدان آزادی تا مسجد جامع زاهدان است و در ادامه پیکر مطهر این شهدا در محل‌‌های مختلف استان تدفین خواهد شد.
 
وی گفت: هدف ایام فاطمیه بسط و گسترش ارزش‌های اخلاقی و سیره این مادر و دخت گرامی پیامبر اسلام (ص) است که جامعه خود را به سبک زندگی آن حضرت نزدیک کند و نیز پرداختن به این معارف مهم و سیره آن حضرت اتفاقات مهمی را در جامعه رقم بزنیم.

انتهای خبر/
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۵
کد مطلب: 453588
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *