مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد:

اجرای ۵۰۰۰ برنامه در ایام فاطمیه در سیستان و بلوچستان

21 آذر 1402 ساعت 7:45

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از اجرای ۵ هزار برنامه طب ایام فاطمیه در استان خبر داد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تفتان ما، حجت‌الاسلام مصطفی جهان‌شاهی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، بیان کرد: مسئله فاطمیه امسال از دو جهت دارای اهمیت است و دو کلیدواژه را در این ایام دنبال می‌کنیم و شعار امسال «مادرم مظلوم بود و یاور مظلومان» است.
 
وی افزود: جنبه اول اینکه حضرت فاطمه (س) نماد مقاومت و ایستادگی است و این تلاقی در مراسم‌ها و برنامه‌های ایام فاطمیه است که توجه ویژه به‌وسیله فلسطین و غزه خواهد شد و این موضوع مورد اهتمام است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: جنبه دوم این ایام بعد محتوایی است؛ کلیدواژه‌ای است که معجزه مادری این مسئله متوجه به نقش مادر در این ایام از ارزش والایی برخوردار است و باتوجه‌به تبلیغات مسمومی که از سوی برخی دشمنان انجام می‌شود، سعی می‌کنند نقش مادر را در جامعه ضعیف و کم‌رنگ جلوه دهند و یکی از مسائل مهم فرزندآوری و توجه به نقش مادر در جامعه است.
 
جهان‌شاهی در خصوص نقش کلیدی مادر در جامعه، اظهار کرد: از جهت محتوایی به نقش مادر در این ایام، می‌طلبد در قالب کتب و جزوات در هیئت‌های مذهبی به آن پرداخته شود و جایگاه مادری به شأن، منزلت و ارزش خود برگردد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: مسئله سوم در حوزه فاطمیه نقش حضرت فاطمه (س) از نظر خلقیات و سیره زندگی آن حضرت در شرایطی برگزار می‌شود که دوستداران آن حضرت دچار آسیب نشوند و برگزاری این مراسم موجب کدورت در سایر مذاهب اسلامی نشود و این وحدت اسلامی مورد خدشه قرار نگیرد.
 
وی در خصوص برگزاری برنامه‌های ایام فاطمیه بیان کرد: مراسم‌های متعددی در ایام فاطمیه در استان رقم خواهد خورد و به عبارتی اجرای برنامه‌های مختلف در بیش از ۵ هزار نقطه در استان برنامه‌ریزی شده که یا در حال برگزاری است یا برگزار خواهد شد‌ و از جمله این برنامه‌ها مراسمات سوگواری، برگزاری کرسی تلاوت قرآن، پویش نسل فاطمی و برگزاری محافل دانش‌آموزی درکلاس درس است.
 
جهان‌شاهی افزود: برنامه مهمی که در خصوص شهادت حضرت فاطمه (س) مصوب شده، شرکت عزاداران فاطمی در تشییع شهیدان گمنام در استان و در روز شهادت آن حضرت روز یکشنبه آینده از میدان آزادی تا مسجد جامع زاهدان است و در ادامه پیکر مطهر این شهدا در محل‌‌های مختلف استان تدفین خواهد شد.
 
وی گفت: هدف ایام فاطمیه بسط و گسترش ارزش‌های اخلاقی و سیره این مادر و دخت گرامی پیامبر اسلام (ص) است که جامعه خود را به سبک زندگی آن حضرت نزدیک کند و نیز پرداختن به این معارف مهم و سیره آن حضرت اتفاقات مهمی را در جامعه رقم بزنیم.

انتهای خبر/


کد مطلب: 453588

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/453588/اجرای-۵۰۰۰-برنامه-ایام-فاطمیه-سیستان-بلوچستان

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir