۰
با تکمیل زیرساخت‌ها و معرفی دقیق ظرفیت‌ها؛

سیستان و بلوچستان می‌تواند دروازه گردشگری کشور شود

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: این استان می‌تواند دروازه گردشگری کشور شود.
سیستان و بلوچستان می‌تواند دروازه گردشگری کشور شود
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، محمدهادی طهرانی مقدم در آیین افتتاح جشنواره غذا و نمایشگاه صنایع‌دستی زاهدان که به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری و آغاز هفته وحدت در مجتمع گردشگری لادیز برگزار شد، بیان کرد: گردشگری در دنیای امروز و رقابت کشورها با یکدیگر در توسعه به‌عنوان یک قطب اقتصادی حائز اهمیت تلقی می‌شود به‌گونه‌ای که حتی برخی از کشورها این صنعت مهم و تأثیرگذار را جایگزین درآمد حاصل از منابع طبیعی و سایر صنعت‌های خود کرده‌اند و به‌عنوان مکملی در پیشران توسعه قرار داده‌اند.
 
وی با اشاره به شعار این هفته مبنی بر «سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های سبز» افزود: صنعت گردشگری آورده‌های مثبت و مستقیم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را برای هر منطقه به دنبال دارد.
 
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به اینکه کشور ایران در صنعت گردشگری رشد چشمگیری در سال‌های گذشته داشته است، ادامه داد: در این زمینه در حوزه‌های احیا و مرمت آثار تاریخی، ایجاد تأسیسات، مجتمع‌ها و اماکن تفریحی - گردشگری و حتی در معرفی این صنعت به متقاضیان و سرمایه‌گذاران این حوزه گام‌های مؤثری برداشته شده است.
 
وی تأکید کرد: اگر صنعت گردشگری حمایت و منتج به تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها شود با معرفی دقیقاً ظرفیت‌ها قطعاً سیستان و بلوچستان می‌تواند دروازه گردشگری کشور باشد.
 
طهرانی مقدم با بیان اینکه جشنواره غذا و صنایع‌دستی زاهدان یکی از ۹۹ برنامه هفته گردشگری در سیستان و بلوچستان است، گفت: این جشنواره به مدت چهار شب بعد از اذان مغرب و عشا با حضور صنعتگران در حوزه غذا و صنایع‌دستی در قالب ۲۱ غرفه که ۹ غرفه آن به معرفی و طبخ ۶۰ غذا شامل ۴۰ نوع غذای اصلی و ۲۰ نوع انواع نان و کلوچه، شیرینی‌ها که در آن غذا و دسرهای کشورهای پاکستان و افغانستان نیز وجود دارد در مجتمع گردشگری لادیز در برگزار است.
 
وی تصریح کرد: این جشنواره در بخش صنایع‌دستی نیز شامل ۱۲ غرفه اعم از سوزن‌دوزی، خامه‌دوزی، زیورآلات سنتی، سکه دوزی، معرق و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و همچنین سوغات محلی مانند کشک زرد، آچار و عرقیات محلی و روغن‌های درمانی است.
 
گفتنی است؛ این جشنواره از پنجم مهرماه آغاز و در هشتم مهرماه با معرفی منتخبان به کار خود پایان می‌دهد.


انتهای خبر/
پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 453285
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *