۰
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان:

اولین هتل سنتی سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از بهره‌برداری اولین هتل سنتی استان در روستای هدف گردشگری «قلعه‌نو» خبر داد.
اولین هتل سنتی سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان محمدهادی طهرانی مقدم بیان کرد: در سیستان و بلوچستان ۵۷ منطقه نمونه و ۴۷ روستای مصوب هدف گردشگری مشخص شده که یکی از آن روستاها در این منطقه روستای «قلعه‌نو» است.
 
وی افزود: روستا مرکز مهر و عاطفه، هنر و تلاش و تولید است و می‌شود گفت که روستا نقطه آغاز هویت یک منطقه است.
 
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به منطقه سیستان و روستاهایش آن را نماد تاریخ، فرهنگ، طبیعت و شجاعت با مردمانی مهمان‌نواز، دارای آداب‌ورسوم ماندگار دانست.
 
طهرانی مقدم به مرمت ارگ محمدحسین خان نارویی اشاره کرد و افزود: این بنا در روستای نمونه هدف گردشگری قلعه‌نو در پنج‌کیلومتری جاده زهک به زاهدان واقع است که بیش از ۸۵ درصد مرمت این ارگ کهن و زیبا انجام شده و در صدد این هستیم پس از تأمین اعتبار و تکمیل مرمت اولین هتل سنتی استان را پس از سال‌ها در این مجموعه به بهره‌برداری برسانیم.
 
وی ادامه داد: در روستای هدف گردشگری قلعه‌نو ۲ اقامتگاه بوم‌گردی به‌صورت فعال دایر است که در این زمینه ساخت و تکمیل چهار اقامتگاه دیگر با کمک بنیاد علوی در دستور کار قرار گرفته است.
 
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از آغاز پیگیری و ساماندهی روستاهای هدف گردشگری خبر داد و افزود: یکی دیگر از اقدامات در زمینه گردشگری روستایی و حمایت از صنایع‌دستی، پیگیری ثبت ملی «روستای خواجه احمد» شهرستان زهک به‌عنوان روستای ملی نساجی سنتی است و همچنین پیگیر معرفی روستای موسی نارویی به‌عنوان روستای الگوی سوزن‌دوزی و روستای زیارتگاه به‌عنوان روستای معرق چوب هستیم.
 
طهرانی مقدم ادامه داد: حضور گردشگران در روستاهای هدف گردشگری یک فرصت برای رونق اشتغال و اقتصاد روستاها ست که باید با برنامه‌ریزی درست از این فرصت به شیوه مفید بهره برد.
 
انتهای خبر/
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 453316
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *