۰
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگري سيستان و بلوچستان:

برای حفظ و احیای قلعه "حیدرآباد" خاش همگان باید تلاش کنیم/ شهروندان بايد در حفظ و نگهداري از آثار باستاني همكاري كنند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: برای حفظ و احیای قلعه تاریخی حیدرآباد شهرستان خاش که یک اثر معماری عصر معاصر بلوچستان بوده باید همه دستگاهها و نهادها و مردم منطقه تلاش کنند.
  برای حفظ و احیای قلعه "حیدرآباد" خاش همگان باید تلاش کنیم/ شهروندان بايد در حفظ و نگهداري از آثار باستاني همكاري كنند
به گزارش  تفتان ما ،  کامبیز مشتاق گوهری در دیدار با فرماندار، اعضای شورای شهر و شهردار خاش با قدردانی از نگاه و دغدغه مسئولان به مبحث حفظ آثار تاریخی و تلاش برای استفاده درست از سرمایه های تاریخی مردم، اظهار كرد: با توجه به واقع شدن شهر خاش در موقعیت خاص جغرافیایی و نیز وجود کوه مقدس تفتان و آثار پر شمار طبیعی و تاریخی باید از ظرفیتهای گردشگری منطقه به بهترین نحو استفاده شود.
 
وی ایجاد بازارچه صنایع دستی، ایجاد کارگاه صنایع دستی و واحدهای اقامتی و پذیرایی در قلعه حیدرآباد را از ضرورتهای اجتناب ناپذیر عنوان و تاکید کرد: در سالهای قبل برای احیای قلعه حیدرآباد صندوقی تشکیل و مقرر شد سرمایه گذاران برای احیا و مرمت آن پای کار بیایند اما این امر محقق نشد.
 
گوهری ادامه داد: هم اینک با همکاری شهرداری خاش باید ایجاد قلعه بوستان حیدرآباد مورد توجه این اداره کل قرار دارد که امیدواریم تا نوروز بتوانیم با همکاری شهرداری و بخش خصوصی آن را به سرانجام نیک برسانیم.
 
* بايد از آثار باستاني و گردشگري حفاظت شود
فرماندار شهرستان خاش نیز بر ضرورت بهره برداری درست از آثار تاریخی و رونق دادن به صنعت گردشگری تاکید کرد.
 
محمداکبر چاکرزهی افزود: نگاه نظام بر این است که از توانمندی های گردشگری منطقه بخوبی استفاده شود.
 
* تاكيد بر حفظ بافت سنتی و قدیمی واقع در هسته مرکزی شهر خاش
عید محمد قلندرزهی رئیس شورای اسلامی شهرستان خاش هم تلاش برای حفظ بافت سنتی و قدیمی واقع در هسته مرکزی شهر خاش را خواستار شد.
 
* شهرداري خاش خود را موظف به حفظ و نگهداري آثار باستاني مي داند
عبدالمجید تمندانی شهردار خاش هم گفت: برای حفظ و احیای قلعه تاریخی حیدرآباد، بازارچه سرپوشیده، مسجد جامع، زیارتگاه مرتضی علی و آثار دیگر در شهر خاش آمادگی کامل داریم که امیدواریم با همکاری میراث فرهنگی بتوانیم گردشگری شهری را در خاش رونق دهیم.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 441682
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *