۰
رئیس جمعیت هلال احمرشهرستان خاش خبرداد:

ارتفاع‌زدگی و مسمومیت با گاز گوگرد در راه صعود به تفتان/ ۲ کوهنورد تهرانی نجات یافتند

رئیس جمعیت هلال احمر خاش گفت: دو کوهنورد تهرانی که در حال صعود به قله تفتان بودند و دچار حادثه شده بودند توسط جمعیت هلال احمر خاش نجات پیدا کردند.
ارتفاع‌زدگی و مسمومیت با گاز گوگرد در راه صعود به تفتان/ ۲ کوهنورد تهرانی نجات یافتند
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر جلال هاشم زهی رئیس جمعیت هلال احمر خاش درباره نجات جان این دو کوهنورد در ارتفاعات تفتان گفت: دو کوهنورد تهرانی با نام‌های روشنک حیاطی لو و معصومه رنجبر که قصد صعود به قله تفتان را داشتنددر مسیر صعود دچار ارتفاع زدگی و مسمومیت با گاز گوگرد شدند که با تلاش تیم امداد و نجات کوهستان پایگاه یادمان نجاتگر علی محبی جمعیت هلال احمرخاش از مرگ حتمی نجات یافتند.

 رئیس هلال احمرخاش تصریح کرد: این دو کوهنورد که باگروه صعود‌کننده بودند یکی در مسیر صعود دچار ارتفاع زدگی خفیف شده ولی بدون توجه به مسیر ادامه می‌دهد و هر چه ارتفاع بیشتر می‌شود حال وی بدتر شده و در نقطه آخراز حال می‌رود که توسط هم گروهی‌ها مصدوم به ارتفاع پایین دست انتقال داده و در خواست کمک از جمعیت هلال احمر نمودند و نفر دوم کنار دهانه قله آتشفشان و گاز گوگرد فاصله را رعایت نکرده که بر اثر سرعت بالا باد یکباره تمام گاز گوگرد بر روی‌ایشان رفته و حالت خفگی و مسمومیت پیدا می‌کند.

هاشم زهی افزود: تیم امداد و نجات کوهستان شهرستان خاش مقارن ساعت ۴۵و۱۵ دقیقه روزچهار شنبه  23فروردین وارد منطقه شد و پس از یک عملیات ۶ساعت و۵۵ دقیقه‌ای این دو مصدوم را در ارتفاعات تفتان نجات دادند.

وی بیان کرد: به دلیل نامناسب و باریکه بودن مسیر صعود عملیات امداد‌رسانی تا زمان انتقال مصدومان به محل اردوگاه دره گل و تحویل گروه ۶ ساعت و ۵۵دقیقه به طول انجامید.

هاشمزهی تصریح کرد: کوه تفتان تنها کوه آتشفشانی نیمه فعال در کشور محسوب می‌شود که بابیش از ۴ هزار متر ارتفاع بلند‌ترین قله در جنوب شرقی ایران محسوب می‌شود و هر ساله تعداد زیادی از کوهنوردان برای فتح آن به استان سیستان و بلوچستان مسافرت می‌کنند.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب: 452884
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *