۰
جهت گذر بی خطر از تعطیلات سال نو؛

500 امدادگر هلال احمر شهرستان خاش آماده خدمات رساني به مسافران و گردشگران نوروزي/ سياه چادر استقبال از مسافران نوروزي در پليس راه خاش برپا شد

رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش گفت: 500 امدادگر در 4 پايگاه ثابت و سيار در راستاي خدمات رساني هرچه بهتر و مطلوب تر به مسافران و گردشگران نوروزي در اين شهرستان آماده هستند.
500 امدادگر هلال احمر شهرستان خاش آماده خدمات رساني به مسافران و گردشگران نوروزي/ سياه چادر استقبال از مسافران نوروزي در پليس راه خاش برپا شد
محمدامين حسين زهي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بیان اینکه طرح نوروزی جمعیت هلال احمر شهرستان خاش از 25 اسفند ماه سال جاری آغاز و تا 14 فروردین ماه سال 96 ادامه دارد، اظهار كرد: 4 پایگاه ثابت و سيار امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان خاش در ایام نوروز آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.
 
حسين زهي با بيان اينكه در طرح نوروزي 96 بيش از 500 امدادگر در جاده ها و پايگاه هاي امداد و نجات شهرستان خاش مستقر و مشغول خدمات رساني هستند، تصريح كرد: در طرح امداد و نجات نوروزي هلال احمر 6 خودرو آمبولانس، ست نجات وخودرو پشتيبان فعاليت دارند.
 
وي با بيان اينكه امسال از ظرفيت كودكان در سنين 3 تا 7 سال بعنوان هميار امداد و نجات استفاده شده است، گفت: جمعيت هلال احمر آرام كننده و تسكين دهنده آلام بشري و كمك به هم نوعان است و اين مهم را در ايام نوروز نيز در دستور كار خود قرار داده تا با خدمات رساني هرچه بهتر و مطلوب تر بتواند رضايت مسافران و گردشگران را جلب كند.
 
وی با بيان اينكه توجه به حفظ سلامت و آرامش خاطر مهمانان و مسافران نوروزي يكي از مهمترين اهداف جمعيت هلال احمر شهرستان خاش است، گفت: جوانان عضو جمعيت هلال احمر شهرستان خاش تلاش مي كنند كه ضمن معرفي آداب، رسوم و فرهنگ اين ديار به مهمانان نوروزي، خدمات رساني مطلوبي نيز به آنان در سياه چادر(گدام) ارائه كنند.
 
حسين زهي از برپايي سياه چادر(گدام) در پست پليس راه خاش خبر داد و بيان كرد:  امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با همکاری شورای اسلامی و دهیاری اسماعیل آباد بخش مرکزی خاش اقدام به برپایی سیاه چادر فرهنگی كرده و همچنين دهیاران کارواندر و بیت آباد این بخش با چای آویشن، شیرینی و شکلات و غذاهای بومی از میهمانان و مسافران استقبال و پذیرایی مي كنند.
 
وي با بيان اينكه پست امدادي، راهنمايي، استقبال و پذيرايي از ميهمانان نوروزي خاش يكي از بهترين پست هاي استان است، تصريح كرد: اين سياه چادر هرساله در امر خدمت رساني مطلوب به ميهمانان و مسافران نوروزي در اين شهرستان برپا شده و تاكنون عملكرد بسيار خوبي داشته است.
 
رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش ادامه داد: به نمایش گذاشتن توانمندی های منطقه، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و عرضه و فروش گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی در کنار پذیرایی از مهمانان با چای و شربت و شیرینی و غذاهای محلی و نیز نمایش ارزشمند پوشش محلی و بیان رسا و شیوا از ظرفیت ها و آداب و رسوم بومی از ویژگی های برتر سیاه چادرهای امدادی خاش هستند.
 
وي همچنين از راه اندازي خانه داوطلب هلال احمر در دهستان اسماعيل آباد بخش مركزي خاش خبر داد و گفت: دهستان اسماعيل آباد خاش داراي يك هزار و 200 خانوار و بالغ بر چهار هزار و 800 نفر جمعیت دارد.
 
حسين زهي با اشاره به اجراي مرحله نخست طرح خادم (خانواده‌های آماده در مخاطرات) در شهرستان خاش، بيان كرد: خوشبختانه مرحله نخست اين طرح به خوبي و با موفقيت به پايان رسيد و مرحله دوم نيز در سال 96 به همت امدادگران سخت كوش و پرتلاش اين شهرستان برگزار مي شود.
 
وي با تاكيد بر اينكه اميدواريم امسال بتوانيم خدمات بهتر از سال هاي اخير را به مسافران نوروزي ارائه كنيم، گفت: براي ارائه خدمات بهتر و مناسب تر بايد همه دستگاه هاي متولي شهرستان، جمعيت هلال احمر خاش را ياري كنند.
 
رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش با اشاره به راه اندازي كمپين ملي «نه به تصادفات» برای سال دوم، اذعان كرد: طرح ملي بهبود رفتارهای ترافیکی موسوم به «بهرفت» و برنامه های فرهنگی، ورزشی، تفریحی، معنوی و مسابقات در طول برگزاری طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از اهداف برگزاري كمپين ملي «نه به تصادفات» است.
 
وي اظهار كرد: با راه اندازي کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» مي توانيم در راستاي فرهنگ سازي براي رانندگي و كاهش تصادفات تاثيرگذار باشيم و با گوشزد كردن عوامل تصادفات، مردم را حساس مي كنيم و خوشبختانه ابعاد کار تا جایی پیش رفته که اقشار مختلف جامعه و مسئولان با این طرح همراه شدند.
 
انتهاي پيام/
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 437588
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *