۰

چهارشنبه سوری پشتوانه اعتقادی ندارد/ عده‌ای برای چهارشنبه سوری فلسفه‌بافی می‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: عده‌ای برای چهارشنبه سوری فلسفه بافی می‌کنند؛ آن‌ها از ورود اسلام به ایران ناراحتند و قصد ضربه زدن به آن را دارند.
چهارشنبه سوری پشتوانه اعتقادی ندارد/ عده‌ای برای چهارشنبه سوری فلسفه‌بافی می‌کنند
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از  خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی دیدار فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از فرماندهان و کارکنان راهور استان قزوین اظهار کرد: در چهارشنبه سوری امسال نسبت به سال‌های پیش آرامش بیشتری در شهر حاکم بود و این به برکت تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی و مسئولان امر است که هر سال روند کاهشی حوادث را شاهد هستیم. 
وی تصریح کرد: بدون نگاه کارشناسی و با نگاه سطحی هم کاملاً مشخص است که اتفاقات و ناهنجاری‌های چهارشنبه سوری هر سال کاهش محسوسی پیدا کرده و امیدواریم با کارهای فرهنگی این ناهنجاری‌ها به صورت کامل ریشه کن شود. 

عده‌ای برای چهارشنبه سوری فلسفه بافی می‌کنند 

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: توجیه نبودن کسانی که قلم در دست دارند و اصرار دارند برای چهارشنبه سوری پشتوانه اعتقادی ببافند، از اساسی‌ترین مشکلات این حوزه است و متأسفانه گاهی تلویزیون و رسانه‌ها هم در این فلسفه بافی همراه آن‌ها می‌شوند. 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: عده‌ای به خاطر مخالفت و دشمنی با دین، برای چهارشنبه سوری فلسفه بافی می‌کنند و آن‌ها از این‌که اسلام به کشور ما وارد شده و ترویج پیدا کرده ناراحت هستند و برای مقابله با آن چنین اقداماتی را انجام می‌دهند.
وی تشریح کرد: باید بدانیم ماجرای چهارشنبه سوری پشت صحنه‌ای دارد و عده‌ای در این کار اصرار دارند آن را به فضایی آشفته تبدیل کنند و رسانه‌های بیگانه و استکباری هم به آن دامن می‌زنند تا افکار مردم را به سمت اعمال خرافی هدایت کنند و باید اندیشمندان دینی و حوزوی برای مقابله با چنین نگرشی حضوری جدی داشته باشند. 
عابدینی با بیان این‌که باید کاری کنیم که مردم با اختیار به سراغ قسط و عدل بروند، تأکید کرد: اگر بخواهیم حرمت و کرامت مردم حفظ شود باید برنامه‌ریزی‌ها طوری تدوین شوند که مردم با اختیار به سراغ قسط و عدل بیایند. 
امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: اگر دیدگاه ما این باشد که حرمت و کرامت حرف اول را در کارهای ما بزند، این عمل در رفتار سربازان و مأموران خط مقدم ما هم دیده می‌شود و در نتیجه به ارتقای کیفی کارها کمک می‌کند؛ هرچند این تفکر در جو غالب نیروی انتظامی وجود دارد. 
وی گفت: اگر سیاست ما با اصل قرآن هماهنگ شود، در دراز مدت به جایی می‌رسیم که هیچگاه مجبور نمی‌شویم دست به‌زور بزنیم و جامعه به سمتی حرکت می‌کند که ناهنجاری‌ها از میان می‌رود. 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین مدیریت ترافیک را در روز جمعه و محوطه مسجدالنبی به‌عنوان محل برگزاری نماز جمعه را لازم و ضروری دانست و درخواست کرد برای این موضوع تدابیری اندیشیده شود. 

یک کشته حاصل بی احتیاطی در چهارشنبه آخر سال دانسفهان 

سردار مهدی محمودی، فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین هم در ابتدای این دیدار گزارشی را از اقدمات انجام شده و حوادث چهارشنبه سوری ارائه کرد و گفت: در چهارشنبه سوری امسال حضور نیروهای انتظامی، حضوری حداکثری بود و خوشبختانه نسبت به سال گذشته حوادث چهارشنبه سوری کاهش پیدا کرد. 
وی ادامه داد: در چهارشنبه سوری امسال یک جوان به خاطر بی‌احتیاطی در دانسفهان فوت شد و 90 نفر دچار مصدومیت شدند که 26 نفر آن‌ها بستری و مابقی سرپایی درمان شدند. 
سردار محمودی خاطرنشان کرد: در مجموع 68 مورد در چهارشنبه سوری دستگیری اتفاق افتاد که 42 نفر به مراجع قضایی معرفی شدند و دستگاه قضا در برخورد با این متخلفان بسیار جدی است. 
فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین یادآور شد: 528 گشت خودرویی، موتورسوار و پیاده در 26 نقطه ایست و بازرسی در ایام نوروز فعال هستند و تلاش می‌کنیم بیشترین خدمات را در این ایام به هموطنان داشته باشیم. 
 انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۱
کد مطلب: 429505
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *