۰

هشدار پلیس فتا برای چهارشنبه‌ سوری / مراقب افراد سودجو باشید

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا، نسبت به اقدامات افراد سودجو برای چهارشنبه سوری در فضای مجازی هشدار داد.
هشدار پلیس فتا برای چهارشنبه‌ سوری / مراقب افراد سودجو باشید
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، سرگرد حمید کیانی با بیان اینکه متاسفانه در روزهای پایانی سال شاهد افزایش تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی با موضوع ساخت و تهیه و خرید و فروش مواد محترقه هستیم، اظهار کرد: شهروندان توصیه‌های پلیس را در این خصوص جدی بگیرند، زیرا خسارت های مالی قابل جبران است اما صدمات جسمی و تلفات جانی قابل جبران نیست.
وی با اشاره به اینکه اکثر حادثه دیدگان این ایام جوان و نوجوان هستند، افزود: والدین باید همواره به عنوان صمیمی‌ترین دوست فرزند دلبندشان او را هم در فضای واقعی و هم در فضای مجازی همراهی کرده و برای انجام فعالیت‌های بی‌خطر در این روز و لذت بردن از این جشن کهن بدون هیچ گونه آسیبی موارد لازم را به آنها گوشزد کنند.
سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا ادامه داد: برخی از سایت‌ها در زمینه آموزش طرز تهیه و ساخت بمب و مواد محترقه فعالیت می‌کنند که متاسفانه بارها شاهد وقوع اتفاقات و حوادث ناگوار در این خصوص بوده‌ایم، لذا خانواده‌ها باید دقت داشته باشند تا کودکان آنها با استفاده از این سایت‌ها به دنبال ساخت مواد محترقه خطرناک نباشند و در دام کلاهبرداران و سودجویان گرفتار نشوند.
بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرگرد کیانی با اشاره به اینکه غالبا خرید مواد محترقه در فضای مجازی توسط کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد، گفت: با توجه به این موضوع کلاهبرداری سایبری مثل فیشینگ و... افزایش می‌یابد و قربانی آن کودکان و نوجوانان هستند که گاها جرات مطرح کردن موضوع با والدین خود را ندارند.
انتهای پیام/ راه دانا
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 429038
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *