۰

60 درصد از معلمان پرورشی استان تخصص لازم را ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: از مجموع معلمان تربیتی که داریم، 60 درصد غیرمرتبط با این حوزه هستند و این موضوع یکی از اساسی‌ترین اشکالات و موانع در کار تربیتی دانش آموزان استان است.
60 درصد از معلمان پرورشی استان تخصص لازم را ندارند
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از  خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در دیدار با آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: مرکز امور تربیتی در جمهوری اسلامی از سوی شهید رجایی و باهنر پایه‌گذاری شد و امروز به لطف خدا درختی تنومند شده است. 
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از مراکز اصلی تربیت دینی است، افزود: کار پرورشی و تربیتی با بخشنامه، نگاه اداری و دستورالعمل با نتیجه مطلوب همراه نخواهد شد و این حوزه به دغدغه جدی‌تر مسئولان نیازمند است. 
این مسئول ادامه داد: کسی که می‌خواهد معلم دیگران باشد، اول باید معلم خودش باشد و کار تربیتی کار فطری و قلبی است و معلم باید کار الهامی انجام دهد، نه کلامی و مربی تربیتی باید با این نگاه به امر تربیت بپردازد. 
وی ابراز کرد: خدای متعال در حوزه تربیتی دستورات فراوانی دارد و این مهم باید نقشه راه معلمان تربیتی باشد، چرا که بدون توجه به آن، معرفت افزایی حاصل نخواهد شد. 
قاسمی گفت: از مجموع معلمان تربیتی که داریم، 60 درصد غیرمرتبط با این حوزه هستند و این موضوع یکی از اساسی‌ترین اشکالات و موانع در کار تربیتی دانش آموزان استان است و باید تلاش کنیم نیروهای مرتبط با این حوزه جذب نماییم. 
حجت‌الاسلام انصاری، معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: 24 کانون فرهنگی و تربیتی در استان داریم و این کانون‌ها دانش آموزان را جذب و برای اوقات فراغت آن‌ها برنامه‌ریزی کنند. 
وی تصریح کرد: 654 مدرسه دارای کتابخانه و 388 مدرسه فاقد کتابخانه هستند و با هزینه کم می‌توانیم برای آن‌ها کتابخانه احداث کنیم. 
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 428020
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *