۰

حواشی «اکسیدان»، سؤال اعضای کمیسیون فرهنگی از رئیس سازمان سینمایی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رئیس سازمان سینمایی به تقاضای خود در کمیسیون فرهنگی برای ارائه گزارش عملکرد حاضر می‌شود و سوال اعضای کمیسیون فرهنگی پیرامون حواشی «اکسیدان» خواهد بود.
حواشی «اکسیدان»، سؤال اعضای کمیسیون فرهنگی از رئیس سازمان سینمایی
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما،درباره حضور محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی در کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: آقای حیدریان را کمیسیون فرهنگی احضار نکرده است. رئیس سازمان سینمایی علاقمند و متقاضی حضور در کمیسیون فرهنگی بودند تا گزارش عملکرد بدهند، ما هم ایشان و آقای علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد را دعوت کردیم تا طبق تقاضای خودشان گزارش عملکرد بدهند 
نماینده مردم ملایر در ادامه گفت: اما در این جلسه یکی از مسایلی که ما به عنوان اعضای کمیسیون فرهنگی از آقای حیدریان سوال خواهیم کرد حواشی فیلم «اکسیدان» خواهد بود. که حتما ایشان پاسخی خواهند داشت و جمع‌بندی جلسه کمسیون فرهنگی را بعد از دفاع آقای حیدریان و توضیحات ایشان رسانه‌ای خواهیم کرد. 
وی درباره زمان برگزاری جلسه کمیسیون فرهنگی گفت: در برنامه کمیسیون فرهنگی برگزاری این جلسه در هفته جاری قرار گرفته اما هنوز قطعیت آن اعلام نشده است. 
بر اساس این گزارش، چندی پیش جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، توقف اکران دو فیلم «اکسیدان» و «مادر قلب اتمی» را خواستار شدند. (اینجا)
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی هم درباره «اکسیدان» گفته است: اکسیدان گرچه از نظر ایجاد نشاط در جامعه ما -که سخت نیازمند آن است - توفیق داشته و سعی کرده مانند فیلم مارمولک جاذبه روحانیت را -که البته این بار شامل روحانیت مسیحیت نیز می‌شود- ترسیم کند اما برخی گفت‌و‌گوها و صحنه‌ها که خالی از سخافت نیست و می‌تواند در فرهنگ عمومی مردم تأثیر منفی داشته باشد از ارزش این فیلم کاسته است. (اینجا)
اکسیدان از جمله فیلم‌هایی است که حوزه هنری آن را در سینماهای خود اکران نکرده است. این فیلم با انتقاد جامعه‌‏ ارامنه و مسیحیان کشورمان همراه است.
انتهای پیام/ 
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب: 440145
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *