۰
در نشست خبری انجمن رادیولوژی مطرح شد

مناطق محروم، بهانه ای برای ورود غیر متخصصان به حوزه رادیولوژی

دبیر انجمن رادیولوژی گفت: وزارت بهداشت اعلام کرده که در سیستان و بلوچستان با کمبود متخصص رادیولوژیست روبرو هستیم، انجمن رادیولوژی با 2400 متخصص این حوزه برای رفع نیاز این منطقه اعلام آمادگی کرد اما هنوز بعد از گذشت هشت ماه، هیچ درخواستی از انجمن نشده است.
مناطق محروم، بهانه ای برای ورود غیر متخصصان به حوزه رادیولوژی
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،وحید کریمی، دبیر انجمن رادیولوژی در نشست خبری انجمن رادیولوژی گفت: وزارت بهداشت در چند سال اخیر با تدوین بخش نامه هایی بدون مشورت با انجمن و هیات برد رادیولوژی، فضای این حوزه را ملتهب کرده است.
کریمی افزود: یکی از دلایل وزارت بهداشت که با غیر رادیولوژیست هایی که کار رادیولوژی انجام می دهند برخورد نمی کند، کمبود متخصصین این رشته در مناطق محروم است به طوریکه چند وقت گذشته، وزارت بهداشت با رسانه ای کردن این موضوع اعلام کرد که در سیستان با کمبود متخصص رادیولوژی مواجه هستیم.
وی ادامه داد: انجمن رادیولوژی بعد از این اتفاق، نامه ای به این استان نوشت که در صورت نیاز و کمبود متخصص این رشته، درخواست خود را اعلام کنند تا انجمن از بین 2400متخصص این رشته نیاز شهرستان را برطرف کند و جالب است بدانید که بعد از گذشت 8 ماه از نامه انجمن، هیچ درخواستی از ما نشده است.
دبیر انجمن رادیولوژی از نوشتن نامه و پیگیری کتبی این موضوع از طریق کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد و گفت: ما برای جلوگیری از ورود افراد غیر متخصص به این عرصه تمامی تلاش خود را می کنیم زیرا در صورتی که روند تشخیص از درمان جدا نباشد، پزشکان خطاکار افزایش یافته و مردم جامعه صدمه آن را خواهند دید.
انتهای پیام/فارس
 
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 434644
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *