۰

سردار علی اصغر فولادگر جهادگر سنگرهای فرهنگی

رفتار عاری از ریا و صمیمانه وی با اقشار مختلف مردم، فارغ از جایگاه سیاسی اجتماعی اش منجر به جذب حداکثری می گردید. وی از هر فرصتی برای تبیین جایگاه انقلاب اسلامی در منطقه و دلایل حمایت از انقلاب با زبان قابل فهم استفاده می کرد...
سردار علی اصغر فولادگر جهادگر سنگرهای فرهنگی
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از ندای اصفهان، «تاثیرگذاری فرهنگی بدون شناخت دقیق جامعه هدف، امکان پذیر نیست»
جمله فوق جمله ای بود که دکتر حاج علی اصغر فولادگر همواره بر آن تاکید داشت و شاید همین انگیزه بود که باعث میشد با روحیه دلسوز و دغدغه مند خود نسبت به محیط پیرامونی برخورد کند. این روحیه از همان جوانی منجر به ارتباط نزدیک وی با لایه های مختلف بدنه اجتماع به ویژه مستضعفین گردیده بود و آغاز تحصیلات عالیه خود را نیز بر تاریخ و شناخت سیر آن متمرکز کرد تا با بهره گیری از آن قدمی در تغییرش بردارد.
از طرف دیگر همین دقت در شناخت جامعه و افراد، منجر به حضور وی در سپاه پاسداران و ورود به مسئولیت جذب نیروی انسانی شد و تا آنجا پیش رفت که پس سفر به لبنان با عنوان رایزن فرهنگی، پایان نامه خود را به روابط مردم ایران و لبنان در عصر صفوی اختصاص و به دلیل تسلط به زبان عربی، اساس فعالیت های آتی خود را بر دیپلماسی مردمی در جهان عرب و منطقه بنا نهاد.
سردار فولادگر در بیش از ۱۰ سال فعالیت خود کنار اقشار مختلف مردم لبنان، بوسنی و سودان همچنین بارها سفر به بزرگترین اجتماع سالیانه مسلمانان جهان، شناخت عمیق و دقیق از رفتارها، اخلاقیات، روحیات و محیط اجتماعی جهان عرب و به ویژه خاورمیانه بدست آورد که در کنار فهم عمیق وی از تاریخ، منجر می شد موثرترین راهکارهای تبلیغ را برای گروه های مختلف منطقه و جهان عرب طراحی و ارائه دهد.
همچنین از دیگر فعالیت های وی دقت و استمرار در رصد تحرکات دشمنان در منطقه بود که همواره، خروجی آن دقیق ترین تحلیل ها و چشم انداز آتی آنها را برای منطقه به همراه راه حل های مقابله ترسیم می کرد.
دکتر علی اصغر فولادگر به دلیل تجربه و خبرگی همچنین گفتار تاثیرگذار و صمیمانه اش، علاوه بر سرپرستی مبلغین بعثه مقام معظم رهبری و تربیت ده ها نیروی مبلغ، جایگاه و ارتباطش را همچنان با بدنه مستضعفین جامعه عرب حفظ می نمود و خود بطور مستقیم وارد ارتباط با آنها می شد تا بخشی از فعالیت هایش را به تبلیغ دین و مذهب مبتنی بر اصول سیاسی متمرکز نماید.
هرچند این سردار فرهنگی بخش اعظم فعالیت های خود را بر جهان عرب متمرکز کرده بود، اما این مسئله منجر به غفلت وی از محیط پیرامونی و داخلی کشور نمیشد. رفتار عاری از ریا و صمیمانه وی با اقشار مختلف مردم، فارغ از جایگاه سیاسی اجتماعی اش منجر به جذب حداکثری می گردید. وی از هر فرصتی برای تبیین جایگاه انقلاب اسلامی در منطقه و دلایل حمایت از انقلاب با زبان قابل فهم استفاده می کرد.
سردار فولادگر جهادگر سنگر فرهنگی بود تا از این طریق مردم را با معارف دینی و اصل ولایت پذیری آشنا و مرز عقیده آنها را از شر دشمنان حفظ کند. باور اعتقادیش به تبلیغ انقلاب اسلامی و مذهب به مسئولیت های سیاسی وی گره خورده بود و این موضوع باعث شد هیچ گاه هیچ کدام مانعی برای دیگری و دغدغه های دنیا مانعی برای هر دو آنها ایجاد نکند و لذا تا آنجا فعالیت خود را ادامه داد تا در نهایت همچون صاحب نام خود تشنه و با بستن احرام از تعلقات دنیا به سوی خدا مهاجرت کند. یادش جاودان و نامش گرامی.
***
ندای اصفهان: گفتنی است سردار فولادگر در حادثه منا جان به جان آفرین تسلیم کرد.
فاجعه منا دوم مهر سال جاری همزمان با روز عید قربان حین رمی جمرات زائران بر اثر سوءمدیریت مسئولان عربستان سعودی رخ داد.
در اثر این فاجعه ۴۶۱ زائر ایرانی کشته شدند.
بیش از چهار هزار زائر از کشورهای مختلف نیز در فاجعه منا جان خود را از دست دادند.
________________
 
انتهای پیام/
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 424392
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *