۰

سنگان، دهکده فرهنگی، تفریحی و گردشگری در خاش

دهستان فرهنگی، تفریحی و گردشگری سنگان در جوار تفتان، بام شرق ایران، با بیش از ۴۰ روستا و پارچه آبادی مهیای پذیرایی از مسافران و گردشگران در طول سال است.
سنگان، دهکده فرهنگی، تفریحی و گردشگری در خاش
 به گزارش پایگاه خبری تفتان ما، ادهم کرد مدیرکل امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان در بازدید از این مکان با اشاره به اینکه در حوزه سنگان و خاش ظرفیت‌های بی‌بدیل گردشگری وجود دارد، بیان کرد: در دهستان سنگان یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی با هزینه‌های شخصی یک مجتمع خدماتی و رفاهی و پذیرایی از مهمانان و گردشگران ایجاد کرده است .
 
وی افزود: در این بازدید قرار شد از منابع دولتی و تسهیلات ویژه استانداری به سرمایه‌گذار کمک شود تا بخشی از کار خود را به جلو ببرد و در آینده نیز خدمات مطلوبی به گردشگران ارائه شود.

کرد ادامه داد: در این دهستان، علاوه بر باغات انار، انگور، انجیر و شاه‌توت، سرو کهن‌سال سنگان با قدمت بالای ۳ هزار و ۲۳۰ سال و نیز بر حسب قول مردم بومی منطقه با قدمت چهارهزار و ۵۰۰ساله در دل آن خودنمایی می‌کند و رودخانه و آبشارهای سنگان نیز از جاذبه‌های دیدنی آن به شمار می‌رود

 وی اظهار کرد: این سرمایه‌گذار با علاقه و بدون استفاده از تسهیلات و حمایت‌های دولتی توانسته یک مجتمع گردشگری در منطقه سنگان ایجاد کند و با بهره‌برداری از آن زمینه برای جذب گسترده گردشگران کشوری، استانی و محلی خاش فراهم خواهد شد و در حال حاضر نیز منطقه سنگان از قطب‌های مهم گردشگری سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود.
عید محمد قلندر زهی بخشدار مرکزی خاش نیز گفت: با تلاش و همت بخش خصوصی و نیز حمایت‌های دولت اقدامات مثبتی برای رونق‌دادن به گردشگری سنگان و منطقه کارواندر بخش مرکزی خاش شده است.
 
اسحاق کرد سرمایه‌گذار بخش خصوصی سنگان نیز گفت: باتوجه‌به اینکه سنگان یک دهستان فرهنگی، گردشگری و تفریحی شاخص در منطقه خاش اما امکانات مطلوبی برای خدمات‌دهی به هم‌وطنان ایرانی و مردم سیستان و بلوچستان و خاش در آن فراهم نیست و بر حسب نیاز منطقه تلاش شده، این مجتمع ایجاد شود و مهیای پذیرایی از میهمانان و گردشگران شده است.

انتهای خبر/
 
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 454021
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *