۰
گلایه‌هایی که در مسیر اقدام قرار گرفت؛

آسفالت پل زیرگذر در برنامه شهرداری خاش

شهردار خاش گفت: عملیات آسفالت پل زیرگذر با استفاده از غلتک کوب دستی از برنامه‌های مد نظر شهرداری است.
آسفالت پل زیرگذر در برنامه شهرداری خاش
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما، پل‌های زیر گذر همواره از عناصر تشکیل دهنده شکل شهر‌ها بوده و در سال‌ها و دهه‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، پل‌ها همواره بر اساس نیاز و موارد استفاده مد نظر طراحان و مسؤلان شهری بوده‌اند.

پارامتر‌های تأثیرگذار در ساخت پل‌ها چه از نظر بصری و زیباسازی و چه از نظر هزینه تعمیر و نگهداری در راستای بالابردن سطح کیفی شهروندان در شهر باید مورد توجه مسولین قرار بگیرد تا در موارد مورد نیاز شهروندان دچار مشکل نشوند.

متأسفانه در شهرستان خاش پل زیر گذر که به منازل ۶۱ واحد راه دارد و از طرفی به محله هواشناسی و خیابان دانیال محل انباشت زباله‌ها و در مواقع بارانی تبدیل به دریاچه‌ای می‌شود که تا عمق خیلی زیاد زمان عبور وسایل نقلیه آن‌ها را در خود فرو می‌برد و چه بسا رفت و آمد از زیر پل غیر ممکن نیز می‌شود.

اهالی خیابان دانیال در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به وضعیت نابسامان پل گفتند: در زمان بارندگی به دلیل شیب زیاد زمین و آسفالت نبودن زیر پل آب از هر دو سمت پل به پایین هدایت می‌شود و تبدیل به چاله‌ای عمیق که هفته‌ها آب را در خود نگه می‌دارد می‌شود که نیاز به مسطح کردن و آسفالت دارد ولی مسئولین تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند.

یکی دیگر از اهالی منطقه گفت: بنده به‌خاطر کار در آژانس به ناچار مجبور هستم جهت جابجایی مسافر از زیر پل عبور کنم که بار‌ها پیش آمده در زمان بارش ماشین تا عمق زیادی در آب و گل و لای گیر کند و مشکلات زیادی به‌وجود آورده است، لذا در راستای آسفالت و هدایت این آب‌ها باید چاره‌اندیشی درستی انجام پذیرد.

ایرندگانی یکی از ساکنین منازل ۶۱ واحد مراجعه به موقع مامورین شهرداری و عدم جمع‌آوری صحیح زباله‌ها را دلیلی برای رها‌سازی در کنار پل دانست که با تعبیه سطل‌های زباله این مشکل تا حدودی قابل حل است.

خبرنگار ما در راستای گلایه شهروندان، پیگیری و اخذ جوابیه از مسؤلین به شهرداری مراجعه و جویای مشکلات از شهردار خاش شد؛ مهدی شهنوازی، شهردار خاش در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: با توجه به ارتفاع پل امکان غلتک کوبی و آسفالت با دستگاه وجود ندارد چراکه ارتفاع پل کم بوده و دستگاه‌های مربوطه نمی‌توانند عملیات آسفالت را انجام دهند به همین دلیل شهرداری در نظر دارد با غلتک کوب دستی و استفاده از نیروی انسانی اقدام آسفالت زیر پل را انجام دهد.

شهنوازی اظهار کرد: با توجه به تهیه و در دسترس بودن آسفالت در شهرستان هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد و عملیات آسفالت با استفاده از غلتک کوب دستی از برنامه‌های مد نظر شهرداری است تا مشکلات شهروندان در این زمینه را رفع کند.

وی گفت: تعبیه سطل‌های زباله و به‌کارگیری نیرو جهت جمع‌آوری زباله‌ها نیز از اقدامات شهرداری در این محله‌ها است که‌امید است با همکاری شهروندان و قرار دادن به موقع زباله‌ها جهت جمع‌آوری توسط مأموران شهرداری مشکل انباشت زباله‌ها در زیر پل نیز که در نزدیکی منازل مسکونی است حل شود.

شهردار خاش گفت: اولویت برنامه‌های شهرداری رسیدگی و رفع مشکلات شهروندان در سطح شهر است چرا که بهره‌مندی از امکانات شهری حق مسلم هر شهروند است.

انتهای خبر/
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب: 452700
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *