۰
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی:

استقرار دائم مرکز انتقال خون در خاش ضروری است

نماینده مردم خاش در مجلس گفت: شهرستان خاش باتوجه‌به ظرفیت مناسب زیرساخت بهداشت و درمان نیازمند استقرار دائم مرکز انتقال خون است.
استقرار دائم مرکز انتقال خون در خاش ضروری است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما؛ باتوجه به جمعیت تالاسمی نیازمند به خون در شهرستان خاش و آمار نزدیک به 200 نفر طبق گفته مسئول بخش تالاسمی می‌طلبد مسئولین جهت استقرار دائم مرکز انتقال خون تمهیداتی بیندیشند.

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در نشست مشترکی که با ابوالحسن صفدری مدیرکل سازمان انتقال خون استان و سایر مسئولین داشتیم، بیان کرد: باتوجه‌به حساسیت موضوع انتقال خون و وجود بیماران تالاسمی در استان و شهرستان خاش باید تصمیمات ویژه‌ای در راستای بهبود حال بیماران و دسترسی آسان به خون و سایر اقدامات پزشکی اخذ شود.

وی اظهار کرد: سازمان انتقال خون در استان تاکنون عملکرد خوبی داشته است ولی بر اساس نیاز و افزایش هرساله این بیماران باید خدمات موردنیاز آنها گسترش داده شود.

حسین زهی افزود: سازمان انتقال خون یکی از بخش‌های مهم حوزه سلامت است در این زمینه هم مردم و هم مسئولین باید دید وسیعی داشته باشند.

این نماینده اضافه کرد: وضعیت مناسب ذخایر خون و فرآورده‌های آن باعث می‌شود تا در مواقع اضطراری کادر درمان و بیماران کمتر با مشکل کمبود خون دچار شوند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهرستان خاش باتوجه‌به ظرفیت مناسب زیرساخت بهداشت و درمان نیازمند استقرار دائم مرکز انتقال خون می‌باشد امید است با همکاری سازمان انتقال خون استان به‌زودی شاهد استقرار این مرکز در شهرستان باشیم.

وی همچنین اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جهت انجام اقدامات قبل از ازدواج را در راستای کاهش بیماران تالاسمی در استان مؤثر دانست و افزود: خانواده‌ها و مسئولین باید در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی توجه بیشتری داشته باشند تا دیگر شاهد تولد بیماران تالاسمی نباشیم.


انتهای خبر/
يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 452465
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *