۰

توزیع بیمارستانی 298 هزار و 468 واحد خون در فروردین امسال/استان مرکزی در صدر اهدای خون بانوان

سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به‌اینکه در فروردین‌ماه امسال 184 هزار و 300 نفر در کشور موفق به اهدای خون شدند، گفت: همچنین طی این مدت 298 هزار و 468 هزار واحد فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع شده است.
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، بشیر حاجی‌بیگی اظهار داشت: در فروردین ماه امسال 298 هزار و 468 واحد فرآورده‌های خونی شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاسما و پلاکت به مراکز درمانی تحت پوشش و بیمارستان‌های کشور توزیع شده است.
وی افزود: توزیع بیمارستانی فرآورده‌های خونی نسبت به مشابه سال قبل 6.9 درصد رشد داشته و در فروردین ماه امسال نیز حدود 223 هزار و 300 نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند.
سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: از میان کسانی که برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند حدود 184 هزار و 200 نفر موفق به اهدای خون شده که 34 هزار و 300 نفر آنها برای نخستین بار جهت اهدای خون اقدام کرده بودند.
حاجی‌بیگی افزود: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با 25 درصد، چهارمحال و بختیاری با 24 درصد و اردبیل با 22 درصد بیشترین میزان رشد اهدای خون را در فروردین امسال به خود اختصاص دادند.
وی با بیان اینکه استان تهران با تأمین 17 درصد از خون مورد نیاز بیماران بیشترین سهم را در تأمین خون کشور داشته است، گفت: در یک ماهه امسال زنان در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی و آذربایجان شرقی بیشترین میزان رشد اهدای خون بانوان را به خود اختصاص داده‌اند.
سخنگوی سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: استان مرکزی با 8.3، استان لرستان با 7.3 و خراسان شمالی با اختصاص آمار 6.9 بیشترین شاخص اهدای خون بانوان در کشور را از آن خود کردند.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 431879
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *