۰

اجرای طرح قطره محبت توسط جوانان ایرانشهری / ایرنشهر نیاز مبرم به اهدا‌کنندگان خون دارد

ماه مبارک رمضان، ماه بخشش است که یکی از تعابیر آن بخشش مال به نیازمندان و بخشیدن مقداری از خون به بیماران نیازمند است.
اجرای طرح قطره محبت توسط جوانان ایرانشهری / ایرنشهر نیاز مبرم به اهدا‌کنندگان خون دارد
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما از ایرانشهر، ماه مبارک رمضان، ماه بخشش است و بخشش فقط در گذشت از خطاهای یکدیگر و طلب مغفرت از خداوند برای نادیده گرفتن گناهان نیست بلکه به معنای بخشیدن مال به نیازمندان و بخشیدن مقداری از خون بدن به بیماران نیازمند نیز است.

از آنجا که ممکن است قطره قطره خونمان به یک بیمار زندگی ببخشد، چه خوب است در راستای زندگی بخشیدن به هم‌نوعانان پیش قدم باشیم.

اینبار تعدادی از جوانان فعال سازمان‎های مردم نهاد در شب‌های پر برکت ماه ضیافت الهی در کنار راز و نیاز با خداوند رحمان و رحیم برای کمک به نیازمندان با حضور در پایگاه انتقال خون در غالب طرح قطره محبت، برای بخشیدن خون خود پیش قدم شدند.
شهروند ایرانشهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: به مناسبت ماه مبارک رمضان، با هدف کمک به هم‌نوعان خود و تامین خون مورد نیاز برای بیماران تالاسمی در غالی طرحی به نام قطره محبت خون خود را اهدا کردیم.
سمیرا درانی فرد افزود: استان ما به ویژه شهرستان ایرانشهر بیماران تالاسمی زیادی دارد که در طول سال نیازمند خون هستند که ما می‌توانیم با اهدا خونمان لحظات شاد و امید بخشی را در زندگی آنها فراهم کنیم.
یک شهروند دیگر به خبرنگار فارس اظهار کرد: با هدف تشویق و ترغیب همشهریان عزیز در امر خداپسندانه و انسان‌دوستانه اهدا خون به بیماران نیازمند طرح قطره محبت را با حضور تعدادی از جوانان فعال سازمان‌های مردم نهاد در شب‌های پرمحبت رمضان اجرا کردیم.
جمیل ستوان ادامه داد: بیماران زیادی در سطح شهر و روستا ایرانشهر از بیماری رنج می برند که ما می توانیم به راحتی و با حرکتی ساده خوشحالی و نشاط را به زندگی آنها ببخشیم و در این شب‌های بافضیلت در کنار عبادت خداوند از اجر و ثواب زیادی بهره‌مند شویم.
شناسایی 500 بیمار سرطانی در ایرانشهر
سرپرست پایگاه انتقال خون ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تقدیر و تشکر از این اقدام جوانان ایرانشهری اظهار داشت: متاسفانه با آغاز ماه مبارک رمضان آمار اهدا کنندگان پایین آمده و ما در شرایط بحرانی به سر می‌بریم.
اسماعیل میرکازهی گفت: ماهیانه حدود هزار و 500 واحد خون مورد نیاز بیماران است که در حال حاضر به کمتر از 900 واحد کاهش یافته و برای ما نگران کننده است.
وی افزود: بیش از 500 بیمار سرطانی در ایرانشهر شناسایی شده و تحت درمان هستند و بسیاری هم هنوز در سطح شهر و روستا به دلیل کم توجهی والدین یا ناتوانی آنها ناشناخته مانده اند.
اسماعیل میرکازهی گفت: بی توجهی خانواده‌ها در عدم آزمایش خون قبل از ازدواج فامیلی، بیشترین عامل در به وجود آمدن این بیماری در کودکان است.
وی افزود: از 16 هزار واحد خون، 11 هزار آن سهم بیماران تالاسمی بوده و مابقی برای بیمارستان‌ها و بقیه بیماران صرف می‌شود.
سرپرست انتقال خون ایرانشهر اظهار داشت: در بسیاری از مواقع به دلیل افزایش تصادفات و نیاز فوری بیمارستان‌ها به خون، ما قادر به تامین خون مورد نیاز بیماران تالاسمی نیستیم و از شهرستان‌های مجاور و مرکز استان تامین می‌کنیم.
میرکازهی از مردم شهرستان ایرانشهر خواست تا با اهدای خون خود در این شبهای پرفضیلت و بابرکت رمضان لبخند شادی را بر لبان بیماران خاص و افراد نیازمند به خون بنشانند و از ثوابی عظیم فیض ببرند.
گفتنی است، پایگاه انتقال خون ایرانشهر در شبهای ماه رمضان بعد از نماز مغرب و عشاء تا سحر میزبان اهدا کنندگان خون است.
انتهای پیام/فارس
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 433316
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *