۳

کودکان در بازی های خود زندگی میکنند/با ایجاد فضایی شاد و سالم در خانواده آینده ای زیبا برای کودکان خود بسازیم

خسروی رئیس کانون پرورش فکری : کودکان به عنوان سرمایه های آینده یک جامعه باید مورد توجه ویژه قرار گرفته و نیازهایی که ارتباط مستقیم در رشد و بالندگی آنها دارند برطرف شوند.
کودکان در بازی های خود زندگی میکنند/با ایجاد فضایی شاد و سالم در خانواده آینده ای زیبا برای کودکان خود بسازیم
مه بانو خسروی رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان خاش در گفت و با خبر نگار تفتان ما؛ گفت: آموزش به عنوان اصلی ترین محور تربیتی برای کودکان باید مورد توجه ویژه قرار گرفته شود چرا که خود آگاهی موجب برجسته سازی نقاط قوت  در فرد خواهد شد و به تبع آن عزت نفس نیز بالا خواهد رفت  در غیر این صورت و عدم اعتماد به نفس مسلما کودکان تصمیمات درستی در زندگی نمیتوانند بگیرند چرا که این دیگران خواهند بود که بجای آنها تصمیم میگیرند.

خسروی افزود: مهمترین مساله  در بحث تربیتی برای کودکان ایجاد فضای شاد خانوادگی است که لازمه ی آن رفاه و آسایش نسبی  اعضای خانواده می باشد باید گفت کودکان در بازی های خود زندگی می کنند و این وضعیت فرهنگی و اقتصادی خانوادها هستند که تعیین میکنند کودک با چه تفریحات و قوانینی این اوقات را سپری کند.

وی با اشاره به گسترش بازی های اینترنتی در بین کودکان گفت: هر فناوری دارای یک نوع چالش و فرصت می باشد که با آموزش و فعالیت های فرهنگی میتوان از خیلی از ناهنجاری ها جلوگیری و تهدید را به فرصت تبدیل کرد.
ما به جای منع بازی کودکان با گوشی و رایانه باید راههای صحیح استفاده و همچنین مضرات آن را برای کودک برشماریم چراکه هنگامی که فرد نسبت به اقدامات خود آگاهی داشته باشد کمتر دچار اشتباه و آسیب می شود.
کانون  پرورش فکری با برگزاری کارگاه های مختلف در این عرصه تا حدود زیادی توانسته کودکان را نسبت به آسیب ها و معضلات در این حوزه آشنا کند.

رئیس کانون پرورش فکری اظهار کرد: بازی ذهن کودک را فعالتر می کند و در یادگیری دروس نیز ذهن آنها کشش بیشتری به یادگیری از خود نشان می دهد و این چیزی است که خیلی از والدین از آن بی اطلاع می باشند.نمایش خلاق و بازی های گروهی در این زمینه بسیار موثر هستند.

وی در ادامه با توجه به اینکه کوکان قشر آسیب پذیر جامعه هستند  وباید توجه ویژه ای به آنها داشت گفت: کودکانی که در خانواده و یا جامعه سرخورده بوده و از عدم توجه رنج می برند مسلما نمیتوانند زندگی سالمی را تجربه و در آیند دچار مشکلات فراوانی خواهند شد لذا توجه خانوادها در این امر و برطرف شدن نیازهای عاطفی در کودکان بسیار حائز اهمیت می باشد.

خسروی مطالعه را عنصری اصلی و تأثیر گذار در شکل گیری شخصیت کودکان خواند و گفت: تکامل ابعاد مختلف شخصیتی با مطالعه و تربیت نسلی سالم و کودکانی با ذهنی پر بار  از نظر علمی جز در سایه مطالعه کتابهای مختلف میسر نخواهد بود.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 452385
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *