۰

کاهش 0.7 درصدی اهدای خون در تهران/ 17 درصد نیاز خونی کشور در پایتخت تأمین می‌شود

سخنگوی سازمان انتقال خون استان تهران از کاهش 0.7 درصدی اهدای خون طی 10 ماهه گذشته در تهران خبر داد و گفت: طی این مدت 279 هزار و 729 نفر جهت اهدای خون اقدام کرده‌اند.
کاهش 0.7 درصدی اهدای خون در تهران/ 17 درصد نیاز خونی کشور در پایتخت تأمین می‌شود
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، حسین دزفولی در رابطه با میزان اهدای خون در پایتخت اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان دی ماه 279 هزار و 729 نفر در تهران جهت اهدای خون اقدام کرده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال پیش 0.7 درصد رشد منفی داشت.
وی افزود: یکی از دلایل کاهش اهدای خون در تهران تک شیفت شدن 4 پایگاه انتقال خون همچنین تعطیلی 2 پایگاه قرچک و ورامین بود که کمبود پرسنل و نبود شرایط جذب دولتی از دلایل تعطیلی این مراکز به شمار می‌رود.
سخنگوی سازمان انتقال خون استان تهران عنوان کرد: از طریق مذاکره با فرماندار و امام جمعه قرچک قرار شد به زودی پایگاه‌های انتقال خون در این منطقه فعال شود.
دزفولی اضافه کرد: شاخص اهدای خون مستمر نیم درصد افزایش داشته و به طور کلی 43 درصد از اهداکنندگان خون در پایتخت افرادی هستند که به صورت مستمر خون اهدا می‌کنند. این مسئله در سلامت خون بسیار حائز اهمیت بوده و تلاش می‌کنیم تعداد این افراد را بیشتر کنیم.
وی با اشاره به اینکه میزان اهدای خون بانوان نسبت به مدت مشابه سال پیش تفاوت چندانی نداشته است، افزود: 4 درصد از اهداکنندگان خون در تهران بانوان هستند. همچنین بیشترین میزان اهدای خون در مرکز وصال و 50 درصد دیگر در 15 مرکز اهدای خون در داخل و خارج شهر تهران انجام می‌گیرد.
سخنگوی سازمان انتقال خون استان تهران با بیان اینکه بیشترین میزان اهدای خون کشور در تهران انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: پایتخت 17 درصد خون‌های مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 425992
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *