۰

75درصد مشترکان برق سیستان و بلوچستان الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: طبق قوانین بودجه، وزارت نیرو مکلف است تعرفه برق مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند به‌صورت پلکانی افزایش داده و مشترکان پرمصرف، قیمت تمام شده تولید برق را بپردازند.
75درصد مشترکان برق سیستان و بلوچستان الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند.
 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما؛ به جرأت می‌توان گفت برق یکی از اکتشافاتی است که باعث پیشرفت و دگرگونی زندگی بشر شد بیشتر وسایلی که ما استفاده می‌کنیم باانرژی برق‌کار می‌کنند و بخش مهم و جدایی‌ناپذیر زندگی انسان امروزی شده است و سرکردن بدون برق در فصل گرما و سرما بسی دشوار است.

شهرستان خاش باتوجه‌به اینکه به‌تازگی از نعمت گاز برخوردار گشته و بسیاری از خانواده‌ها هنوز حتی اقدامات اولیه لوله‌کشی آن را انجام نداده‌اند و نفت اختصاص‌یافته نیز جوابگوی نیاز خانوارها نبوده مجبور به استفاده از انرژی برق جهت رفع نیاز خود شده‌اند و هزینه‌های بسیار سنگین قبوض باعث اعتراض شهروندان و نارضایتی آنها از ادارهٔ برق شده است.
ایرندگانی یکی از شهروندان خاش گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتویمان قبض یک دوره برق برای ما آمده که در مقایسه با برق مصرفی که داشتیم زیاد است با مراجعه به اداره برق و اصرار زیاد در دو مرحله پرداخت شد درصورتی‌که این مبلغ برای یک کارگر و یک خانواده کم‌بضاعت مبلغ زیادی است که در دو مرحله هم توان پرداخت را ندارند مسئولان مربوطه باید چاره‌اندیشی درستی در این زمینه داشته باشند.

یکی دیگر از شهروندان به خبرنگار ما گفت: با آغاز فصل سرما و استفاده از بخاری نفتی و گازی تنها موارد استفاده ما از برق لامپ‌ها و هفته‌ای یک‌بار ماشین لباسشویی و یک یخچال است که بنظرم مبلغ ۳ میلیون تومان باتوجه‌به مصرف ما خیلی زیاد است لطفاً مسئولین اداره برق و متولیان امر در این زمینه راه‌حل مناسبی بیندیشند.

در راستای حل مشکلات مردم و گلایه از قبوض برق خبرنگار ما، پیگیر مسئله از مدیرعامل برق استان شد.

محمد رئیسی با بیان اینکه ۹۵۰ هزار مشترک برق در این استان از نعمت برق مطمئن و پایدار بهره‌مند هستند، بین کرد: حدود ۷۵ درصد، مشترکان برق این استان الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: طبق قوانین بودجه، وزارت نیرو مکلف است تعرفه برق مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند به‌صورت پلکانی افزایش داده و مشترکان پرمصرف، قیمت تمام شده تولید برق را بپردازند.

وی ادامه داد: تعرفه برق در کل کشور به‌صورت عادی و گرمسیری یک تا چهار تقسیم‌بندی می‌شود که باتوجه‌به شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی، نوع تعرفه هر منطقه متفاوت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمامی شهرستان‌های استان از تعرفه یک تا چهار بهره‌مند، هستند، گفت: شهرستان‌های چابهار، کنارک، دستیاری، نگور، راسک، سرباز، نیک‌شهر، قصرقند، فنوج، بنت، اسپکه، ایرانشهر، بمپور، دلگان، بزمان، زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز از جمله مناطق استان هستند که ۶ تا ۹ ماه از سال مصرف برق مشترکان آن بر اساس تعرفه یک گرمسیری که ارزان‌ترین نوع تعرفه برق کشور است محاسبه می‌شود.

رئیسی با اشاره به اینکه از ابتدای نیمه دوم سال، تعرفه برق بیشتر مناطق استان به جز مناطق ساحلی (تا پایان آذرماه) از حالت گرمسیری به تعرفه عادی تغییر می‌کند، ادامه داد: باتوجه‌به تغییر این تعرفه‌ها، مشترکان گرامی باید نسبت به رعایت الگوی مصرف برق خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: مشترکانی که بیش از ۲ برابر الگوی تعریف شده مصرف برق، انرژی استفاده کنند، باید به‌صورت تصاعدی هزینه انرژی برق مصرفی خود را پرداخت نمایند، همچنین ۲۱۸ هزار صورت‌حساب برق مشترکان کمیته امداد و بهزیستی سیستان و بلوچستان رایگان محاسبه شد.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۵۱ هزار صورت‌حساب مشترکان برق کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۶۷ هزار صورت‌حساب مشترکان برق سازمان بهزیستی این استان رایگان محاسبه شد.
رئیسی تصریح کرد: بهای برق مشترکانی که دارای معافیت هستند، در صورت رعایت الگوی مصرف به‌صورت رایگان محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، بیان کرد: همه ساله با اوج‌گیری فصل سرما، شاهد افزایش بار شبکه برق در مناطق مختلف هستیم که لزوم رعایت الگوی مصرف برق و مدیریت آن را دوچندان می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: با شروع فصل سرما و تغییر الگوی مصرف، اطلاعیه‌های مرتبط با این موضوع منتشر می‌شود که در ابتدای مهرماه سال جاری نیز این اطلاعیه منتشر شد.

رئیسی گفت: مشترکان برق می‌توانند با مراجعه به وبگاه شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان و یا نصب اپلیکیشن برق من، نسبت به میزان مصرف برق دوره‌های مختلف خود مطلع و برنامه‌ریزی لازم جهت مدیریت مصرف برق را داشته باشند.
انتهای خبر/
سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 453696
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *