۰

پرداخت وام بانکی به بیش از 3900 مددجوی کمیته امداد سیستان و بلوچستان

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته 3 هزار و 999 مددجوی کمیته امداد در سیستان و بلوچستان از تسهیلات بانکی بهره‎مند شدند.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، رضا اصلی شهرکی در جلسه اشتغال و تجلیل از بانک‌های صادرات و تجارت در شهرستان زاهدان گفت: سال جدید از سوی رهبر انقلاب به عنوان « اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» نامگذاری شد و در این میان یکی از عمده‌ترین مطالبات امام خامنه‌ای که از جدی‌ترین خواسته‌های مقام معظم رهبری محسوب می‌شود؛ موضوع اقتصاد مقاومتی است که بدون تردید با اتکا به دو رکن اشتغال و مباحث فرهنگی قابل تحقق خواهد بود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی سیستان و بلوچستان افزود: لازمه‌ اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد باور و اعتماد در همگان و توسعه‌ فرهنگ کار است که می‌توان از طریق انجام کار فرهنگی مناسب نسبت به آن زمینه‌سازی مطلوبی را صورت داد.
مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این نهاد مقدس نیازمندان را در ابعاد مختلف فرهنگی، اشتغالزایی، درمان، پرداخت جهیزیه، مشارکت مردمی و غیره زیرپوشش قرار داده است که این در کاهش مشکلات اقتصادی جامعه تاثیر بسرایی دارد، گفت: در استان سیستان و بلوچستان 104 هزار خانوار با جمعیت 264 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‎مند هستند که خودکفایی و استقلال مادی و معنوی افراد زیرپوشش از جمله اهداف مهم کمیته امداد است.
وی با بیان اینکه 3 هزار و 999 فقره تسهیلات بانکی برای اشتغال جوانان مددجوی این نهاد طی سال گذشته به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد، اضافه کرد: در این مدت یک‌هزار و 207 طرح مشاغل خرد و کوچک توسط این نهاد به بانک صادرات معرفی شد که 218 طرح موفق به دریافت تسهیلات بانکی شدند.
مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان افزود: طرح‌های معرفی شده به بانک تجارت در سال گذشته 285 طرح بوده که به 180 طرح پذیرفته شده تسهیلات کم بهره پرداخت شد.
شهرکی ادامه داد: تلاش داریم طرح‌های توانمندسازی را با همکاری بانک‌های عامل توسعه و علاوه بر فعالیت‌های مهارت آموزی، ارتقای دانش و ارائه مشاوره در راستای شناخت بیشتر مددجویان مورد حمایت از شرایط شغل و حرفه مورد نظر، ایجاد طرح‌های اشتغالزایی متناسب با بازار کار را در دستور کار دارد تا آنان با دید وسیع‌تر و شناخت بیشتری وارد حرفه مذکور شوند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 431332
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *