۰

40 هزار یتیم در سیستان و بلوچستان زیر پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: 40 هزار یتیم در سیستان و بلوچستان زیر پوشش کمیته امداد هستند.
40 هزار یتیم در سیستان و بلوچستان زیر پوشش کمیته امداد هستند
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، رضا اصلی شهرکی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: کمیته امداد اکنون دست نوازشگر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و یکی از پناهگاه‌های نیازمندان است.
مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان افزود: 14 اسفند روز توجه به ابعاد عاطفی و انسانی است و شعار کمیته امداد هم همین است که باید با عطوفت و همدلی و مهربانی خارج از توجه به رنگ پوست و نژاد نیازمندان را حمایت کرد.
این مسئول با بیان اینکه تقریبا صددرصد آنچه که باید به مستمری بگیران کمیته امداد پرداخت می‎شده پرداخت شده است گفت: در بحث اشتغال نگاه جدید ما این است که ابتدا بازار فروش را برای تولیدات فراهم کنیم.
وی گفت: در 10 ماهه امسال در بحث اشتغال 23 درصد از لحاظ تعدادی و 43 درصد از لحاظ رقم ریالی رشد داشتیم.
شهرکی بیان کرد: بخش عمده صنایع دستی سیستان و بلوچستان سوزن دوزی و گلیم است و به عنوان آثار دستی و نفیس و سنتی استان محسوب می‌شوند و ما باید سعی کنیم میراث این استان را حفظ کنیم.
مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به این که 106 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد سیستان و بلوچستان هستند افزود: 264 هزار نفر در سطح استان زیر پوشش این نهاد هستند.
این مسئول با بیان این که 40 هزار یتیم در سیستان و بلوچستان زیر پوشش کمیته امداد هستند که 28 هزار نفر آنها افراد زیر 18 سال را تشکیل می‎دهند بیان کرد: ما حدود 4 هزار و 500 یتیم فاقد حامی داریم که میانگین دریافتی یتیمانی که حامی دارند 20 هزار تومان است.
وی گفت: 5 هزار دانشجو از خدمات کمیته امداد سیستان و بلوچستان استفاده می‎کنند.
شهرکی اصلی تصریح کرد: مردم در سال گذشته 2 میلیارد و 500 تومان به کمیته امداد کمک کرده‎اند که از این میزان 2 ملیارد و 200 هزار تومان غیرنقدی بوده است اما ما به دنبال کالاهای نو و احتیاجات واقعی نیازمندان هستیم.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 428434
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *