۰
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد:

اجرای طرح آموزش ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: طرح آموزش ایمنی ‏مدارس حاشیه راه‌ها در سطح مدارس جنوب این استان اجرا شد‎. ‎
اجرای طرح آموزش ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری تفتان مابه نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، شهاب‌الدین نوایی بیان کرد: این طرح با همکاری پلیس‌راه و در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد دانش‌آموزان، آموزش و آگاه‌سازی نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و جاده‌ها، وسایل نقلیه و خطرات ناشی از بی‌توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی‌ورانندگی و نهادینه‌کردن فرهنگ ایمنی و ترافیکی اجرا شده است.

وی افزود: با حضور کارشناسان در مدارس، آموزش‌ها به‌صورت حضوری و چهره‌به‌چهره انجام گرفت و مربیان مدارس نیز با شیوه صحیح و ایمن رفت‌وآمد به مدرسه آشنا شدند و در مجموع یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند. 

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان عنوان کرد: نصب بنر با مفاهیم ترویج فرهنگ ترافیکی و ایمنی راه‌ها، ارائه آموزش‌های کلاسیک مبانی ایمنی تردد از جاده‌ها و کمک‌های اولیه و توزیع محصولات فرهنگی از اقدامات بخش آموزش تئوری است.

نوایی ادامه داد: دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین قشر در بین عابران پیاده محسوب می‌شوند؛ بنابراین ارتقای ایمنی تردد آن‌ها و فرهنگ ترافیک و همچنین جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی از مهم‌ترین اهداف ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌هاست.

وی بیان کرد: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن‌سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از آن، تعداد دانش‌آموزان و مخاطرات احتمالی از قبیل سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی تعیین می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: با نصب تابلوهای محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، خط‌کشی عابر پیاده، نصب سرعت‌گیر و نصب چراغ چشمک‌زن به‌منظور آرام‌سازی ترافیک، ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش‌آموزان در محدوده مدارس فراهم شده است.

انتهای خبر/
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 453320
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *