۰
معضلی که شهروندان را در ماه مبارک رمضان نیز کلافه کرده است؛

گلایه شهروندان تفتان از قطعی آب

شهروندان بخش‌های مختلف شهرستان تفتان از قطعی شبانه‌روزی آب آشامیدنی گلایه دارند.
گلایه شهروندان تفتان از قطعی آب
گلایه شهروندان بخش گوهر کوه از قطعی آب

به گزارش پایگاه خبری عصر هامون به نقل از تفتان ما؛ قطعی مکرر آب در بخش گوهر کوه شهرستان تفتان مردمان این مرزوبوم را آن‌چنان کلافه کرده که با تماس تلفنی و مراجعه به اداره آب و فاضلاب انگار مشکلشان قابل‌حل نبوده و در تماس‌های مکرر گلایه‌های خود را از مسئولان ذی‌ربط که این معضل به کلافی سردرگم برایشان تبدیل شده خواستار رسیدگی به این مشکل شدند.

در حقیقت ماه مبارک رمضان و نبود و قطعی آب رنجی است که درمانش را مسئولان اداره آب و فاضلاب شهرستان تفتان و استان سیستان و بلوچستان باید رفع کنند.
باتوجه‌به اینکه ماه مبارک رمضان است و هوا هم در این مناطق هر روز گرم‌تر می‌شود؛ لذا توقع می‌رود که مسئولان دست‌اندرکار نیز به مردم توجه داشته باشند.

قطعی شبانه‌روزی آب بخش گوهر کوه تفتان

هاشم نیا یکی از شهروندان گوهر کوه در گفتگو با خبرنگار تفتان ما بیان کرد: از شب گذشته آب آشامیدنی بخش گوهر کوه شهرستان تفتان قطع شده و تاکنون که نزدیک ۲۰ ساعت می‌گذرد خبری از وصل‌شدن آن نیست.
وی افزود: گرمای هوا از طرفی و عطش روزه‌داران از طرفی دیگر باعث ناراحتی اهالی این منطقه از کشورمان شده است.

هاشم نیا ادامه داد: انتظار است تا مسئولان اداره آب و فاضلاب شهرستان تفتان و همچنین مسئولان سیستان و بلوچستان نسبت به رفع این معضل مردم این منطقه محروم اقدام کنند.

در این راستا عمر هاشم زهی، رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان تفتان در گفتگو با خبرنگار تفتان ما، بیان کرد: از لحظه اعلام موضوع قطع آب آشامیدنی بخش گوهر کوه در همان ابتدا سریعاً پیگیر دلیل قطعی آب در این منطقه شدیم.عمر هاشم زهی در گفتگو با خبرنگار تفتان ما بیان کرد: مانور جهادی آبفا در بخش گوهر کوه انجام شد که اکثر شیرفلکه‌ها تعویض و مانور داده شد و زوم بندی شدند.
 
 مدیر آبفا تفتان تصریح کرد: در بخش گوهر کوه ۳۰ روستا که دچار تنش آبی بودند شیرفلکه نصب و زوم بندی شدند و در حال حاضر نود درصد شبکه آب متصل و دارای آب پایدار هستند.
 
 
 وی افزود: اما با وجود انشعابات غیرمجاز در این مناطق که صرف بلوک‌زنی و آب‌شیرین‌کن تجاری مسکونی که بیشتر توسط اتباع بیگانه کشیده شده است مشکل تنش ابی به طور کامل مرتفع نمی‌شود 
 
 وی خاطرنشان کرد: مأموران ما در حین عملیات گشت‌زنی و کشف انشعابات غیرمجاز با درگیری لفظی و فیزیکی افراد محل مواجه شدند که می‌طلبد اعضای شورای تأمین و مراجع قضایی دراین‌خصوص ورود کنند.
 
 هاشم زهی اذعان کرد: درگذشته روستاهایی بودند که دست‌کم پنج تا شش ماه از نعمت آب بی‌بهره بودند که الحمدلله این مشکل را با تدبیرهای اساسی برطرف کرده‌ایم و اکنون شبانه‌روزی همه منطقه آب دارند
 
 این مقام مسئول در پایان گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد گوهر کوه به آب پایدار دست‌یافته و تنها مشکل توزیع عادلانه آب، انشعابات غیرمجاز است که از اعضای شورای تأمین و دادستانی منطقه درخواست رسیدگی به این امور را داریم تا بتوانیم خدمات مطلوبی به هم‌وطنان ارائه دهیم و شاهد تابستانی تنش‌زا نباشیم.

انتهای خبر/
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۸
کد مطلب: 453950
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *