۰
مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان خبر داد:

راه‌اندازی سایت سه‌زبانه معرفی و فروش محصولات کلپورگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: در روستای کلپورگان و سراوان مکان‌هایی برای فروش سفال راه‌اندازی شده است.
راه‌اندازی سایت سه‌زبانه معرفی و فروش محصولات کلپورگان
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا جلالزایی بیان کرد: در سال ۸۲ موزه سفال "کلپورگان" در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و پس از ثبت سفالگری "کلپورگان" در فهرست آثار میراث ناملموس کشور در راستای حمایت از سفالگران و معرفی هویت تاریخی منطقه، در تیرماه سال ۹۶ از سوی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان روستای جهانی سفال پیشنهاد شد.

وی افزود: شورای جهانی صنایع دستی در سال ۹۶ "کلپورگان" را به واسطه سفال هفت هزار ساله‌اش به عنوان نخستین روستای صنایع دستی جهان، ثبت کرد.

این مسئول ادامه داد: با جهانی شدن سفال کلپورگان شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی به این روستا هستیم که این امر سبب رونق گردشگری و تحول در حوزه اقتصادی و اجتماعی این منطقه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: سفالگری در روستای کلپورگان ریشه در تاریخ و تمدن مردم این منطقه دارد.

او گفت: در روستای "کلپورگان" و سراوان مکان‌هایی برای فروش سفال راه اندازی شده و علاوه بر این یک سایت به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی نیز تعبیه شده تا مردم از سراسر دنیا بتوانند محصولات کلپورگان را بازدید و خریداری کنند.

جلالزایی اظهار کرد: سعی کرده‌ایم با راه‌اندازی این سایت دست دلالان را از این صنعت کوتاه کنیم.

انتهای خبر/

 
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 453113
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *