۰
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری خاش :

ثبت و معرفی جهانی آثار دستی زنان بلوچ ضروری است

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری خاش گفت: شناسایی، ثبت و معرفی جهانی آثار دستی و هنر سوزن دوزی زنان بلوچ از ضرورت های مهم به شمار می رود.
ثبت و معرفی جهانی آثار دستی زنان بلوچ ضروری است
فرهاد کردی تمندانی در حاشیه بازدید مشترک خود به همراه مدیران ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تعاونی های تولیدی محصولات صنایع دستی خاش به خبرنگار  تفتان ما بیان کرد: شرکت در جشنواره ها، برپایی و فعال سازی کارگاه های آموزشی، ایجاد بازارچه های فروش و نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات، ایجاد آلبوم و برندسازی تولیدات دستی باید مورد توجه مسوولان ادارات و نهادها باشد.


 معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری خاش اظهارکرد : بر حسب تأکیدات استاندار سیستان و بلوچستان، حمایت ها و پیگیری های فرماندار شهرستان، فعال سازی تعاونی‌های تولیدی، حمایت از تعاونی ها، ارایه تسهیلات بدون بهره و کمک بلاعوض، تامین مواد اولیه کارگاههای تولیدی و شکوفایی ایده ها مورد توجه قرار گرفته است.

کردی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و سردی هوای خاش، تامین سوخت مورد نیاز کارگاههای آموزشی و تولیدی محصولات صنایع دستی را در اولویت پیگیری خواهیم کرد، تا از نیمه سال سوخت این واحدها تامین و در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.


هوشنگ ریگی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش هم گفت: هم اینک افزون بر ۴۰۰ واحد تعاونی در این شهرستان تشکیل شده و بخش وسیعی از آنها غیرفعال بوده و تلاش داریم تعاونی های فعال را مورد حمایت قرار دهیم.


وی عنوان کرد : ایجاد شرکت تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی از اولویت‌ها و نیازمندیهای مهم شهرستان بوده که امیدواریم با همکاری تعاونی‌ها شاهد تشکیل آن در خاش باشیم.


ملک مسعود ریگی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاش  افزود : در بسیاری از واحد‌های تولیدی شهرستان محصولاتی مانند کیف دستی، جاکلیدی، گوشواره، جاکارتی، آینه دوزی، سکه دوزی، سوزن دوزی لباس زنان بلوچ، حصیربافی و غیره تولید و به بازار مصرف شهرستان، شهرهای استان و کشور عرضه می شود.


وی بیان کرد: برای اخذ مهر اصالت کیف دستی تولیدی خاش که شامل مواد اولیه چرم و سوزن دوزی بلوچی بوده، مکاتبه لازم با سازمان یونسکو صورت گرفته و یقیناً از تولیدات شاخص و ایده های ناب هنرمندان و صنعتگران حمایت خواهیم کرد.


انتهای خبر/

سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب: 453621
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *