۰

پیاده‌روی اربعین حسینی نمایانگر وحدت شیعیان و ولایت‌مداری است / نقش موثر ایران در خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پیاده‌روی اربعین حسینی نمایانگر وحدت شیعیان و ولایت‌مداری است، گفت: بحمدالله ایران در طول سالیان گذشته، در خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی نقش پررنگی داشته است.
پیاده‌روی اربعین حسینی نمایانگر وحدت شیعیان و ولایت‌مداری است / نقش موثر ایران در خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،حجت‌الاسلام سالک ، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سرویس آیین و اندیشه شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به این‌که همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی نماد قدرت و آزادگی اسلام است، اظهار داشت: همایش پیاده‌روی اربعین حسینی که با حضور شیعیان کشورهای مختلف اسلامی برگزار می شود، بیانگرانسجام و وحدت مسلمانان جهان است که بحمدالله در طول سالیان گذشته، زائران ایرانی حضور پررنگی در مراسم اربعین حسینی در کربلا داشته‌اند و علاوه بر این، کشورمان میزبان زائران خارجی و هدایت‌گر آنان به سمت مرزها خروجی به سمت عراق است.
وی گفت: بحمدالله ایران در طول سالیان گذشته، در خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی و ایجاد موکب در مرزهای ایران و عراق و همچنین در مسیرهای کربلا، خدمات ارزنده‌ای را برای عاشقان سالار شهیدان علیه‌السلام فراهم کرده است و خوشبختانه مردم شیعه عراقی هم میزبان خوبی برای زائران امام حسین علیه‌السلام هستند و هر چه در توان دارند، در طبق اخلاص می‌گذارند و از این زائران پذیرایی می‌کنند.
حجت‌الاسلام سالک با بیان این‌که با وجود تهدیدات دشمنان اسلام، خوشبختانه این حرکت عظیم سال به سال باشکوه‌تر برگزار می‌شود و این نشان‌دهنده عشق خالصانه مردم به ائمه اطهار علیهم‌السلام است، خاطر نشان کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی، سفری است آگاهانه و مشتاقانه که با آرزوی قلبی آغاز می‌شود وسرانجام به کنار بارگاه مطهر و نورانی امام حسین علیه‌السلام ختم می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: دشمنان اسلام امروز از هر راهی برای ضربه زدن به شیعیان بهره می‌جویند که نمونه آن تجهیز تکفیری‌ها در سوریه، حمایت از رژیم آل‌خلیفه در بحرین و جنایات یمن از سوی آل‌سعود است که برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین، قدرت شیعیان را به رخ جهانیان می‌کشد.
وی با بیان این‌که همایش عظیم اربعین حسینی، سمبل وحدت و ولایت‌مداری است و تاثیرات فرهنگی بزرگ و ماندگاری بر اقشار مختلف مردم دارد، اظهار داشت: همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین نشان از قدرت پایدار دنیای اسلام است که همدلی و وحدت امت اسلامی را ماندگار می‌کند.
حجت‌الاسلام سالک در پایان ضمن قدردانی از مردم خداجو برای خلق حماسه اربعین حسینی تصریح کرد: امیدوارم که سال به سال شاهد حضور باشکوه‌تر شیعیان در برگزاری ویژه‌برنامه عزاداری اربعین حسینی در کربلا باشیم تا بار دیگر جهان شاهد چنین تجمعات غرور آفرین شیعیان باشد.
گفتنی است، علی‌رغم حضور بیش از ۲۰ میلیون نفری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ، راهپیمایی رهروان کربلا در تهران با حضور ۲ میلیون نفری عاشقان آل‌الله برگزار شد.
انتهای متن/
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 442407
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *