۰

تلاشمان در برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان، معطوف به اثرگذاری است

رییس سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت گفت : تلاشمان در برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی و قرآنی نظیر جشنواره اخیر معطوف به اثرگذاری است.
تلاشمان در برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان، معطوف به اثرگذاری است
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، محمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت و رییس سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور در نشست خبری این جشنواره که در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان را اثرگذار خواند و گفت: این جشنواره‌ها با ایجاد موج فرهنگی اثرگذاری خود را نشان می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه هزینه کردن در حوزه فرهنگی سرمایه‌گذاری و تمام تلاش‌هایمان در این بخش معطوف به اثربخشی است، گفت: کلید باز شدن تمام قفل‌ها و مشکلات کشور از جنس فرهنگی است.
فراهانی اظهار داشت: ما در وزارت بهداشت جشنواره‌های متعددی در طول سال برگزار می‌کنیم، اما جشنواره قرآن و عترت یک فرق ماهوی با بقیه دارد. همه جشنواره‌ها جدا از تاثیراتی که در زمان برگزاری دارند، در یک جغرافیای بزرگتر نیز بر مخاطبین گسترده‌تری تاثیر خواهند داشت؛ مثل جشنواره فرهنگی و جشنواره نشریات که قطعا در افزایش کیفیت تولید و نگاشتن نشریات تاثیر می‌گذارند و نوشته‌های این دانشجویان نیز بر بقیه دانشجویان و مخاطبان نشریه اثر خواهد داشت.اما نگاه ما به جشنواره قرآن فراتر از این است.
وی در ادامه افزود: قرآن نسخه شفابخش همه دردهای بشر است این جمله ممکن است کلیشه‌ای و تکراری به نظر برسد اما من معتقدم کمتر از آنچه که این جملات گفته شده به قرآن کم توجهی کرده‌ایم. قرآن برای حکمرانی خوب در داخل کشور و برای مسایل سیاسی و اجتماعی مفاهیمی مطرح کرده که توجه به آنها قطعا زندگی ما را بهتر می‌سازد و نسخه‌هایی برای زندگی بهتر ارائه می‌دهد؛ توجه به این مفاهیم قرآن کمک می‌کند که زندگی دنیوی بهتری داشته باشیم.
معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه هر چه درباره قرآن تلاش کنیم زیاد نیست، اظهار داشت: همه تلاش‌ها در زندگی و جامعه برای رسیدن به این است که زندگی دنیایی بهتری داشته باشیم و با مشکلات کمتری روبرو شویم. و قرآن به خوبی راه و روش یک زندگی خوب را به ما نشان می‌دهد تا به این هدف نائل شویم.
فراهانی درباره اهداف برگزاری چنین جشنواره‌ای خاطر نشان کرد: در بخش آوایی جشنواره، هدف، تنها کشف الحان زیبا نیست که اگر این باشد به قرآن جفا کرده‌ایم. هدف از بخش هنری صرفا تولید تابلوهایی با آیات و مضامین الهی نیست که فقط از زیبایی آن خط لذت ببریم. هدف غایی ما این است که با هنر می‌خواهیم دریچه‌ای به سوی معانی و مضامین و معارف بلند قرآن باز و در نتیجه معرفت‌افزایی کنیم و با قرآن انس پیدا کنیم و فرهنگ قرآنی در رفتارمان متجلی شود.
وی همچنین تاکید کرد: حوزه جشنواره قرآن فراتر از حوزه‌های هنری است، به اندازه عمق و گستره قرآن باید به دنبال این باشیم که جشنواره بر همه مخاطبان به انحاء مختلف تاثیرگذار باشد، چرا که در اتمسفر فضای قرآنی موفق‌تر عمل خواهیم کرد.
دکتر فراهانی افزود: 332 هزار و 942 نفر در مرحله مقدماتی جشنواره‌ شرکت کرده‌اند که به معنای حضور یک نفر از هر 15 مخاطب جشنواره است و استقبال نشان می‌دهد که تنوع رشته ها توانسته نظر مخاطبان را به جشنواره جلب کند.
وی با اشاره به اینکه تلاش کرده‌ایم از هنر برای ترویج آموزه‌های قرآنی بهره ببریم، به ذکر آماری از جشنواره سی و دوم پرداخت و گفت: 228 هزار و 75 نفر در بخش معارف قرآنی و 57 هزار و 435 نفر در بخش هنری جشنواره شرکت کرده‌اند و بخش هنری نیز با 26 هزار و 23 نفر از جمله بخش‌های پرطرفدار جشنواره است.
معاون فرهنگی وزیر بهداشت، برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان را نیازمند سازماندهی گسترده‌ای دانست و گفت: تلاش کرده‌ایم جشنواره ای متفاوت برگزار کنیم که بخشی از آن در آیین‌های افتتاحیه و اختتامیه جشنواره منعکس خواهد شد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 442729
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *