۰

خراسان رضوی میزبان 60 هزار زائر در ایام اربعین خواهد بود

دبیر ستاد هماهنگی اربعین حسینی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در پنج محور همچون اسکان، تغذیه و مباحث فرهنگی پذیرای 60 هزار زائر در ایام اربعین خواهد بود.
خراسان رضوی میزبان 60 هزار زائر در ایام اربعین خواهد بود
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،مهدی فروزان شامگاه گذشته در ستاد هماهنگی اربعین حسینی خراسان رضوی با اعلام اینکه در این ستاد 9 کمیته اجرایی فعال وجود دارد، اظهار کرد: خراسان رضوی در پنج محور افتخار میزبانی از زائران اربعین را در شهر‌های کربلا، سامرا، کاظمین و مسیر نجف به کربلا به عهده دارد.
 
وی با بیان اینکه خراسان رضوی اسکان و پذیرایی 60 هزار نفر از زائران را عهده دار است، تاکید کرد: در ایام اربعین حسینی 150 اتوبوس شهری به همراه پاکبان به شومیلی و نجف، 550 پاکبان به نجف، کاظمین و کربلا اعزام می‌شوند، همچنین دو هزار و 500 خادم در حوزه‌های مختلف عملیاتی در شهرهای زیارتی استقرار می‌یابند و سه نانوایی با پخت 20 هزار قرص نان در روز در ایام اربعین فعال هستند.     فروزان تاکید کرد: 70 هزار پرستار و 30 هزار پزشک در ایام اربعین به موکب‌های متبرک به نام امام رضا(ع) اعزام می‌شوند؛ برآورد ما این است که 15 هزار زائر پاکستانی و 22 هزار افغانستانی به کربلا مشرف شوند.     دبیر ستاد هماهنگی اربعین حسینی خراسان رضوی تصریح کرد: تاکنون 51 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که 49 هزار و 9 نفر از آن‌ها به صورت فردی و بالغ بر 29 هزار نفر به صورت گروهی ثبت نام کرده‌اند؛ از خراسان رضوی، 21 هزار و 991 نفر از مرز شلمچه، بالغ بر 15 هزار نفر از مرز چذابه، 862 نفر از مرز مهران و 19 نفر از مرز خسروی به کربلا مشرف می‌شوند.     فروزان گفت: بیشترین زائرانی که تا به امروز ثبت نام کرده‌اند با فراوانی 78 درصد از مشهد بوده‌اند.     وی گفت: در ایام اربعین بالغ بر 23 هزار نفر از طریق هوایی، بالغ بر 16 هزار نفر از طریق ریلی، بالغ بر پنج هزار نفر از طریق اتوبوس و بالغ بر 13 هزار نفر با خودرو شخصی به کربلا عزیمت می‌کنند.     دبیر ستاد هماهنگی اربعین حسینی خراسان رضوی در مورد موکب‌های استان خراسان رضوی در شهرهای کربلا عنوان کرد: موکب‌هایی که در محور کربلا جانمای شده 22 هزار و 800 نفر، موکب‌های کاظمین 17 هزار نفر، موکب‌های سامرا پنج هزار و 200 نفر و موکب‌های نجف 29 هزار و 400 نفر را اسکان می‌دهد.     فروزان با بیان اینکه خدمات خود را 10 روز مانده به اربعین و پنج روز پس از آن ارائه می‌دهیم، بیان کرد: از امروز صبح خطوط ریلی مشهد به اهواز تا ششم آبان تعطیل است و از هفتم آبان ماه قطار‌های منطقه شلمچه آماده اعزام می‌شوند.     همچنین علی اکبر پارسا، مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی نیز در این نشست اظهار کرد: مجموعه موکب‌های خراسان رضوی 57 مورد است که نسبت به سال گذشت 65 درصد رشد داشته است.   انتهای پیام/
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 442000
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *