۰
امام جمعه اهل سنت خاش در گفت و گو با تفتان ما:

هدف از قيام و نهضت امام حسين(ع) " امر به معروف"‌بود/ فریضه امر به معروف و نهی از منکر امری واجب و شرعی است

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: هدف از قيام و نهضت امام حسين(ع) " امر به معروف"‌بود و فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر ابزاري قدرتمند جهت محفاظت از جامعه است.
هدف از قيام و نهضت امام حسين(ع) " امر به معروف"‌بود/ فریضه امر به معروف و نهی از منکر امری واجب و شرعی است
مولوی محمدعلی شهنوازی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بیان اینکه شخص مومن و نمازگزار انسان را از منکر نهی می کند اما متاسفانه شخص منافق انسان را به منکر تشویق و ترغیب می کند، اظهار کرد: در عصر حاضر دشمنان نظام جمهوری اسلامی اساس و بنیان خانواده را مورد هجوم و حمله قرار دادند و می خواهند پایه های زندگی را سست کنند و با ورود ماهواره به منازل در جهت تخریب خانواده ها هستند و اين يكي از بزرگترين منكرات جامعه كنوني است.
 
وی بیان کرد: لازم است که فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود و لذا برای این اقدام ابتدا باید منکرات و معروف ها را شناسایی و از یکدیگر تشخیص دهیم چرا که زمانی تذکری داده می شود نباید مفسده ای در پي داشته باشد.
 
مولوی شهنوازی با بیان اینکه باید فریضه مهم و حیاتی امر به معروف و نهی از منکر به سه قسمت اساسی تقسیم شود، افزود: این سه قسمت شامل؛ قلبی، یدی و لسانی هستند که قلبی یعنی مسلمانان باید از گناه عزیزان خود ناراحت و غمگین شود و یدی یعنی  قوه قضاييه بايد آن را اجرا كند اما مهمترین وظيفه و رسالت ما در جامعه تذكر لساني است.
 
وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر امری واجب و شرعی است و لذا باید آثار و نتایج این فریضه مهم برای همه افراد دارای منفعت و سود باشد و از خشم و غضب الهي ما را نجات دهد.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش با بیان اینکه هدف از قيام امام حسين(ع) در حقيقت زنده نگه داشتن و احياء فريضه مهم و تاثيرگذار امر به معروف و نهي از منكر بود، اذعان کرد: فلسفه فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر فقط محبت است و در حقيقت قيام امام حسين(ع)  درس عظیمی براي همه مردم بود زیرا با اين درس ما بايد تجربه كنيم كه ديگر به دشمن اعتماد نكنيم اما امروزه بعضي از افراد در كشور به دشمن اعتماد مي كنند و اين به ضرر ملت است.
 
وی اظهار کرد: چنانچه فريضه مهم امر به معروف از جامعه فراموش شود بركت از آن جامعه رخت می بندد و فساد و گناه نيز زياد مي شود لذا بايد به اين فريضه توجه ويژه اي داشته باشيم.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 441443
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *