۰
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش:

حج یکی از مهمترین ارکان اسلام است/ برقراری امنیت و سلامت حجاج ایرانی وظیفه سازمان حج و زیارت است

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: حج یکی از مهمترین ارکان اسلام است و آرزوی قلبی هر مسلمانی دیدن خانه خداست.
حج یکی از مهمترین ارکان اسلام است/ برقراری امنیت و سلامت حجاج ایرانی وظیفه سازمان حج و زیارت است
مولوی محمدعلی شهنوازی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما مناسک حج بسیار موثر و تاثیرگذار استٰ اظهار کرد: یکی از ارکان اساسی و اصلی دین محمدی مناسک مهم حج است.
وی با بیان اینکه حج برای هر انسانی که شرایط مالی داشته باشد ضروری است، تصریح کرد: هر فردی آرزو دارد که حرمین شریف را ببیند و این آرزوی قلبی مسلمانان جهان است و هیچ شخصی نمی تواند آن را سلب کند.
مولوی شهنوازی بیان کرد:‌حج نماد جهان اسلام است و نباید با بهانه ها و دلایل واهی و پوچ مردم را از رفتن به زیارت خانه خدا منع و جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه عدم رفتن مسلمانان به حج سبب صدمات زیادی به جامعه اسلامی می شود، اذعان کرد:  وظیفه دولت و دستگاه دیپلماسی است که باید امنیت جانی حجاج را در دستور کار قرار دهد.
وی گفت: باید دولت با برنامه ریزی اقدام مثبتی را در خصوص امنیت و سلامت حجاج ایرانی انجام دهد و سفر حج را برای مسلمانان آسان تر کند تا شاهد اتفاقات و حوادث سال های اخیر در مناسک حج نباشیم.
مولوی شهنوازی با بیان اینکه نظر رهبری بر اعزام حج است، اظهار کرد: دولت باید از حق قانونی و دینی ملت دفاع کند و بهانه دست آل سعود و عربستان ندهد تا در آینده ما را متهم به کم کاری و لغو یک طرفه قرارداد های زیارتی کنند.
 
انتهای پیام/
 
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 439939
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *