۰

محبت حضرت علی (ع) جزء ضروریات دین است/ اتحاد بین مسلمانان استکبار جهانی را سرنگون می‌کند

امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه گفت: محبت حضرت علی (ع) جزء ضروریات دین همه ما است چه شیعه و چه سنی و محبت نسبت به حضرت علی خیلی لازم و ضروری است.
محبت حضرت علی (ع) جزء ضروریات دین است/ اتحاد بین مسلمانان استکبار جهانی را سرنگون می‌کند
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما،مولوی سید احمد عبدالهی، امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه، در گفتگو با خاورستان، پیرامون دهه امامت و ولایت اظهار کرد: مسئله امامت و ولایت بحث اعتقادی بین شیعه و اهل سنت است.
 
وی افزود: اصل واقعه غدیر یعنی اینکه پیامبر(ص) سخنانی را درباره امام علی (ع) گفتند، کلماتی که دلالت بر بزرگی و عظمت حضرت علی (ع) می‌کند که در آن هیچ شکی نیست.
 
امام جمعه اهل سنت اسدیه بیان کرد: محبت حضرت علی (ع) جزء ضروریات دین همه ما است چه شیعه و چه سنی و محبت نسبت به حضرت علی علیه السلام خیلی لازم و ضروری است.
 
مولوی عبدالهی تصریح کرد: ما امروز مسائلی داریم که خیلی مهم است و آن هم وحدت جهان اسلام و مسلمین است.
 
وی عنوان کرد: مسلمانان اگر با هم وحدت داشته باشند در مشترکات با هم همکاری داشته باشند یقینا توطئه های استکبار خنثی خواهد شد.
 
امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: اگر قرار باشد مسلمانها مسائل اختلافی را برجسته کنند به ضرر مسلمانان است و نتیجه ای که گرفته می‌شود این است که به هر طریقی که امکان دارد مسلمین وحدت بین خود را حفظ  و از اختلاف و نزاع در بین خودشان پرهیز کنند.
 
مولوی عبدالهی عنوان کرد: اگر ما مسلمانان ایران چه شیعه و چه سنی با هم اتحاد و اتفاق داشته باشیم شکی نیست که در بیداری اسلامی تاثیر زیادی داشته  چرا که خیلی از ملت های مسلمان می‌خواهند که اسلام عزت و استقلال داشته باشد، آن عزتی که خداوند به مسلمانان داده است را اسلام داشته باشد.
 
وی ادامه داد: اگر مسلمانان در ایران با هم اتحاد داشته باشند مسلمانان سایر کشورها هم با هم متحد بوده و امیدوار شده که با اتحاد می‌توان مقابل دشمنان اسلام ایستاد و مقابله کرد و استکبار را سرنگون کرد.
 
امام جمعه اهل سنت اسدیه اظهار کرد: اشتراکات بین اهل سنت و شیعه محبت اهل بیت است و پیامبر (ص) هم بر محبت اهل بیت سفارش کرده اند از این رو ما باید نسبت به اهلبیت محبت و با دیده احترام به آنها نگاه کنیم.
 
مولوی عبدالهی عنوان کرد: محبت نسبت به اهل بیت یک نقطه اشتراک بین مسلمین است و می‌تواند باعث الفت و صمیمیت در بین مسلمانها باشد.
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 441235
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *