۰
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

حضرت زهرا(رض) بالاترين و بي نظيرترين شخصيت در تاريخ جهان اسلام است/ کاشت نهال و توسعه فضاي سبز وظيفه شرعي و واجب همه است

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: حضرت زهرا(رض) بالاترين و بي نظيرترين شخصيت در تاريخ جهان اسلام است و فاطمه زهرا(س) الگوی مشترک زنان شیعه و سنی در طول تاریخ اسلام است.
حضرت زهرا(رض) بالاترين و بي نظيرترين شخصيت در تاريخ جهان اسلام است/ کاشت نهال و توسعه فضاي سبز وظيفه شرعي و واجب همه است
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، مولوي محمدعلي شهنوازي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: کسی که تقوای الهی را رعایت کرده و امر خالق را اطاعت کند از دشمنان نمي ترسند.
 
وي با اشاره به مقام و شخصيت حضرت فاطمه زهرا(رض)، گفت: فضليت و مقام حضرت زهرا(رض) در ميان همه مسلمانان مورد قبول است و به همين دليل اينكه امام بخاري روايت مي كند كه رسول مكرم اسلام(ص) فرمودند:" فاطمه پاره تن من است هر کسی ایشان را خشنود کند مرا خشنود کرده و هر کسی ایشان را ناراضی کند مرا ناراض کرده است".
 
مولوي شهنوازي با بيان اينكه اهل سنت نسبت به اهل بيت محبت دارند و به آن اعتقاد دارند، تصريح كرد: اهل بيت در همه دنيا نقطه مشترك اتحاد و وحدت مسلمانان جهان است و محبت اهل بيت در همه جهان جريان دارد و شيعه و سني ندارد.
 
وي افزود: كمالات حضرت زهرا(رض) باعث شده تا اين بانوي بزرگ به الگوي مشتركي ميان همه زنان و مردان تشيع و تسنن باشد و اين بانوي بزرگوار سردار زنان بهشت است یعنی بالاترین درجه در بهشت را در بین زنان ایشان دارند.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش با اشاره به هفته نيكوكاري، گفت: سال جديد در پيش رو است و هر فردي كه توانايي پرداخت كمك به نيازمندان دارد بايد به آن ها كمك كند.
 
وي ادامه داد: در قرآن كريم كمك به فقرا و نيازمندان تاكيد بسيار زيادي شده و همگان بايد نيكي و كمك به مستضعفان را سرلوحه كار خود قرار دهند.
 
مولوي شهنوازي به هفته منابع طبيعي و روز درختكاري اشاره كرد و گفت: بايد كاشت درخت و نهال را در دستور كار قرار دهيم و هر ايراني اگر يك درخت بكارد ديگر هيچ زميني بدون فضاي سبز نيست.
 
وي با بيان اينكه در آستانه سال نو قرار داريم، اذعان كرد: مسافران بسياري از نقاط مختلف كشور به شهرستان خاش سفر مي كنند كه بايد براي پذيرايي از آن ها همه توان و تلاش خود را به كار بگيريم.
 
مولوي شهنوازي اظهار كرد: مهمان نوازي و احترام به مهمان ريشه در فرهنگ و آداب و رسوم مردم اين مناطق است و بايد تلاش كنيم كه ويژگي هاي نيك و خوبي از مردمان اين شهرستان به مسافران نورزي معرفي شود.
 
انتهاي پيام/
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 437022
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *