۰
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

عید قربان عامل انسجام و همبستگی بیشتر مسلمانان است/ حج، دارویی شفابخش برای دردهای مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: عید قربان عامل انسجام و همبستگی بیشتر مسلمانان است و در حقيقت شهید حججی نماد واقعی اسماعیل ذبیح‌الله بود.
عید قربان عامل انسجام و همبستگی بیشتر مسلمانان است/ حج، دارویی شفابخش برای دردهای مسلمانان است
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، مولوي محمدعلي شهنوازي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: در پايان تقواي الهي است كه راهگشار خواهد بود و انسان را به سوي بهشت هدايت مي كند.
 
وي با بيان اينكه تقواي الهي و نيكوكاري اساس و پايه همه ي كارهاي دنيا است، تصريح كرد: در صورتي كه اين دو مهم در زندگي انسان مورد توجه قرارگيرد و الگو و سرمشق باشد تمامي مشكلات انسان حل خواهد شد.
 
مولوي شهنوازي بيان كرد: خداوند در قرآن كريم در خصوص تقوا و رستگاري مي فرمايد: "به درستي كه پروردگار با افرادي است كه پرهيزگارند".
 
وي با تبريك عيد سعيد قربان، گفت: قربانی کردن در این روز آثار و ثواب بسیار زيادي دارد که از منظر قرآن مجيد نیز وسیله‌ای برای تقرب الهی است.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش خاطرنشان كرد: پروردگار متعال عید قربان را در پایان حج مقرر کرد و قربانی کردن یعنی کشتن هوای نفس و فرد به مرحله‌ای بايد برسد که هوای نفس خویش را بکوبد تا بتواند در آینده با عقل و خرد فرمان حضرت حق را عملی کند و از آلودگی‌ها و پلشتی‌ها به دور باشد.
 
وي بيان كرد: عيد سعيد قربان يعني روزي كه بايد از تعلقات نيوي گذشت و در اين روز مسلمانان رنگ خدایی گرفته و با اجتماع در نماز عید قربان قدرت و اقتدار خود را به نمایش می‌گذارند.
 
مولوي شهنوازي با اشاره به پیام رهبر انقلاب خطاب به حجاج بیت‌الله‌الحرام و تمامي مسلمانان جهان، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در این پیام به آگاه‌سازی ملت‌ها از حیله‌های استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی تاکید فرمودند.
 
وي با بيان اينكه امروز مسلمانان وظیفه دارند در مقابل استکبار جهانی ایستاده و عزت جهان اسلام را حفظ كنند، گفت: وحدت و اتحاد مسلمانان همانند خاري بر چشمان دشمنان است.
 
مولوي شهنوازي با اشاره به نقش آمریکا در کودتای 28 مرداد، ادامه داد: این واقعه از عبرت‌های مهم تاریخ ایران است، مصدق سیاستمدار بزرگی بود که برای نجات از چنگال انگلیس دست به دامن آمریکا شد و همین اشتباه بزرگ دولت او را سرنگون کرد.
 
وي با تأکید بر اینکه این روزها ایام باعظمتی است، اذعان کرد: باید شکرگزار خدا باشیم که مؤمنان از اقصی نقاط جهان برای فریضه حج واجب به خانه خدا رفته‌اند
 
مولوي شهنوازي اظهار كرد: حج دارویی شفابخش برای تمام دردهای مسلمانان است و لذا بايد با  اتحاد و همبستگی جهان اسلام در برابر استکبار جهانی ايستادگي كنيم.
 
انتهاي پيام/
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 441115
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *