۰

هشدار حسابرس شرکت معدنی به ناایمن بودن معدن یورت/ دولت بدهی شرکت را پرداخت نکرده بود + سند

بررسی صورت‌های مالی شرکت‌ بالادستی معدن حادثه‌دیده یورت در زمستان نشان می‌دهد که این شرکت طلب ۳۲ میلیارد ریالی داشته و از ایمنی لازم با توجه به گزارشات حسابرس برخوردار نبوده است.
هشدار حسابرس شرکت معدنی به ناایمن بودن معدن یورت/ دولت بدهی شرکت را پرداخت نکرده بود + سند
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما،دو روز پیش حادثه تلخی در منطقه آزادشهر برای کارگران معدن یورت رخ داد. بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد این شرکت متعلق به مجموعه سازمان تأمین اجتماعی است.
بر اساس این گزارش این شرکت یکی از زیرمجموعه‌های زغال‌سنگ البرز شرقی (شرکت زیرمجموعه ذوب‌آهن اصفهان) است که صورت‌های مالی آن در سال گذشته نشان می‌دهد که 32 میلیارد ریال از مجموعه بالادستی طلب دارد.

 
این طلب باید توسط شرکت زیرمجموعه ذوب آهن اصفهان و در واقع زیر مجموعه سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شد تا صرف تعمیرات یا ایمنی کارگاه می‌شد.
بر همین اساس علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حالی به محل معدن یورت زمستانه آزادشهر سفر کرده است که شرکت‌های زیرمجموعه‌اش، طلب این شرکت معدنی بزرگ را پرداخت نکرده‌اند؛ این شرکت معدنی که 80 درصد تولید ذغال‌سنگ البرز شرقی را انجام می‌دهد، مورد بی‌مهری مسئولان بالادستی قرار گرفته است.


طبق اطلاعات به‌دست‌آمده تنها یکی از سهامداران عمده یعنی بانک مهر اقتصاد 31 میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت آسیب‌دیده کمک کرده است و به دلیل عدم دریافت مطالبات، بدهی قابل‌توجهی به تأمین اجتماعی دارد.

 
طبق گزارش هیأت مدیره شرکت برای سال مالی منتهی به اسفندماه سال 95، مشکل اصلی شرکت ذوب‌آهن است که پول این شرکت را نمی‌پردازد و از طرفی چون شرکت ذوب‌آهن از زیرمجموعه‌های سازمان تأمین اجتماعی است درواقع علی ربیعی باید به دنبال مقصر اصلی حادثه در شرکت‌های زیرمجموعه اصلی خود باشد.

 
به گزارش فارس، حسابرس شرکت پیش از این نیز گزارش کرده بود با توجه به عمر معادن و طولانی بودن شبکه‌های معدنی، ضرورت نگهداری و تعمیرات اساسی در معادن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، همین‌طور نظر به تعطیلی دوساله معدن در قسمت زمستان یورت شرقی و با توجه به عدم فعالیت در این شبکه جهت بازسازی اشتراکات موجود، تعمیرات ضرورت بیشتری پیدا می‌کند و نیز با توجه به آبخیزی معادن کل مجموعه، فشارهای مضاعفی که به تونل‌ها تحمیل شده و ریزش‌های احتمالی، جهت جلوگیری از کاهش سودآوری و افزایش راندمان استخراج ذغال‌سنگ متناسب با حجم تعمیرات و نگهداری افزایش نیرو در نظر گرفته شده است.
به گزارش فارس، طبق آخرین اخبار پیش از این نیز 5 کارگر زحمت‌کش این شرکت معدنی در اثر انفجار در معدن و نبود ایمنی کافی جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین طبق گزارشات صورت‌های مالی مشخص شد که دارایی‌های ثابت (به استنثاء وسایل نقلیه) و موجودی‌های مواد  و کالاهای شرکت در قبال خطرات احتمالی فاقد پوشش بیمه‌ای هستند.
انتهای پیام/فارس
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 438268
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *