۰

سکوت دوباره دولت پاسخ فریاد کارگران هپکو/کسی گوش شنوایی برای درد کارگر ندارد+عکس

کارگران شرکت هپکو اراک که به دلیل تاخیر شش ماه حقوقشان روز سه شنبه ۱۱ اسفندماه مقابل ساختمان استانداری مرکزی تجمع کرده بودند از سوی مسئولان استانی قول های به کار گران داده شده بود که این قول ها هنوز به صورت کامل عملیاتی نشده است و اعتراضات کارگران را به همراه دارد.
سکوت دوباره دولت پاسخ فریاد کارگران هپکو/کسی گوش شنوایی برای درد کارگر ندارد+عکس
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از اراک امروز، شرایط رکودی حاکم بر کشور و استان صنعتی مرکزی باعث شده تا هر از چندگاهی شاهد تجمع های کارگری در مقابل استانداری مرکزی باشیم.
photo_2016-03-05_12-22-23

استان مرکزی به دلیل استقرار بیش از سه هزار واحد صنعتی بیشتر از استان های دیگر رکود اقتصادی را لمس کرده است به طوری که اثرات رکود و تعطیلی واحد های صنعتی در این استان سبب شده تا هر از چند گاهی شاهد تجمع های کارگری در مقابل استانداری باشیم.

درحالی که در روزهای اخیر شاهد تجمع کارگران کمباین سازی، آونگان و واگن پارس اراک بودیم امروز سه شنبه ۱۱ اسفندماه شاهد تجمع کارگران شرکت هپکو اراک در مقابل استانداری بودیم.

محمود نعمتی مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب در خصوص مشکلات شرکت هپکو اراک گفت: با هماهنگی که با مدیران شرکت هپکو صورت گرفته است قرار شده تا پایان روز پنج شنبه ۱۳ اسفند یک ماه از حقوق کارگران این شرکت پرداخت شود.

تنها بخشی از حقوق یک ماه کارگران واریز شده است
در پیگیری که در خصوص این وعده داشتیم متوجه شدیم که بخشی از حقوق یک ماه کارگران به حسابشان واریز شده است و این موضوع باعث شده است تا کارگران هپکو امروز شنبه ۱۵ اسفندماه دست از کار برداشته و با حضور در محوطه شرکت بار دیگر اعتراض خود را به گوش مسئولان برساند.

نعمتی اظهار کرد: در جلسه ای با حضور سهامداران این شرکت با حضور استاندار مرکزی مشکلات این شرکت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بر اساس شواهد این جلسه که قرار بود امروز برگزار شود هنوز برگزار نشده و به فردا موکول شده است.

شرکت تولید تجهیزات سنگین (هپکو) با موقعیتی منحصر به فرد در ایران و خاورمیانه به منظور ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و ذینفعان، ساخت تولید - توزیع و پشتیبانی ماشین آلات راهسازی، معدنی، کشاورزی را با بهره گیری از منابع مدیریتی و انسانی کار آمد و متبحر ، ماشین آلات و تجهیزات مدرن و تکنولوژی به بر عهده دارد و از این طریق نقش مهمی را در اجرای پروژه های زیر بنایی ایفاء می کند .

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در شهر اراک با هدف مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴ با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند رسماً شروع به فعالیت نمود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راه‌سازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه‌ای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی۳۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۶۳ آغاز گردید.

شرکت هپکو به تولید و تامین ماشین آلات راه‌سازی، معدنی و کشاورزی از جمله ماشین آلاتی بیل چرخ زنجیری، بیل چرخ لاستیکی، بلدوزر، لودر ، بهکو لودر، مینی لودر، غلطک، گریدر، شاول، دامپتراک، لوله گذار، کمباین، تراکتور فعالیت دارد.

تجمع امروز کارگران هپکو و دست کشیدن از کار تا احقاق حقوق
photo_2016-03-05_12-22-23 photo_2016-03-05_12-22-25 photo_2016-03-05_12-22-27 photo_2016-03-05_12-22-33 photo_2016-03-05_12-22-36 photo_2016-03-05_12-22-39 photo_2016-03-05_12-22-44 photo_2016-03-05_12-22-48
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 428573
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *