۰
مدیر کل کار استان تهران

ثبت‌‌نام 1250 کارگر پلاسکو برای مقرری بیمه بیکاری/ 500 کارگر غیر بیمه هم مقرری خواهند گرفت

مدیر کل کار استان تهران از ثبت‌نام 1250 نفر از کارگران پلاسکو برای دریافت بیمه بیکاری خبر داد و گفت: افرادی که مشمول بیمه تأمین اجتماعی نبودند طبق مصوبه دولت از 4 ماه مقرری بیمه بیکاری یک میلیون تومانی برخوردار خواهند شد.
ثبت‌‌نام 1250 کارگر پلاسکو برای مقرری بیمه بیکاری/ 500 کارگر غیر بیمه هم مقرری خواهند گرفت
به گزارش سرویس اقتصادی تفتان ما، حاتم شاکرمی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به هماهنگی‌های صورت پذیرفته برای ثبت‌نام افراد با هدف پرداخت مقرری بیمه بیکاری، اظهار داشت: طبق این هماهنگی‌ها اداره جنوب‌ غرب تهران و 9 تیم کاری برای ثبت‌نام بیمه بیکاری این افراد آماده به کار شدند.
وی با اعلام این خبر که تاکنون 1250 نفر از کارگران پلاسکو برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: به دنبال این حادثه کارگران به اداره کار مراجعه کرده و درخواست بیمه بیکاری دارند؛ از این تعداد 741 نفر دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند که با توجه به ظرفیت‌های قانون مشمول دریافت مقرری خواهند شد. 
شاکرمی، گفت: میزان دریافتی مشمولان قانون تأمین اجتماعی بر اساس سوابق بیمه با ظرفیت‌های قانونی خواهد بود اما مابقی افرادی که بیمه تأمین اجتماعی نبودند طبق مصوبه دولت تا 4 ماه مقرری یک میلیون تومانی دریافت خواهند کرد. 
مدیر کل کار استان تهران تأکید کرد: به غیر از افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی،‌ 344 نفر فاقد بیمه و 164 نفر نیز بیمه اختیاری واریز می‌کردند که این افراد طبق مصوبه دولت از مقرری حدود یک میلیون تومانی برخوردار خواهند شد. 
وی با بیان اینکه از روز حادثه مقرری بیکاری شاغلان در حادثه پلاسکو برقرار شده است، گفت: این افراد برای افتتاح حساب در بانک رفاه کارگران معرفی شده‌اند و اقدامات آنان توسط بانک در سریع‌ترین زمان ممکن در حال انجام است. 
شاکرمی گفت: کارگرانی هم که در این حادثه جان خود را از دست دادند به خانواده‌ها و بازماندگانشان مستمری پرداخت خواهد شد که کم و کیف آن توسط قانون مشخص می‌شود.
مدیر کل کار استان تهران در پاسخ به این سؤال که آیا کارگران پلاسکو برای ادامه کار به کاریابی‌ها یا مراجع مختلف معرفی شده‌اند، گفت: موضوع اشتغال به کار مجدد کارگران پلاسکو با اولویت در حال انجام است و این افراد با توجه به توانمندی‌هایشان در مشاغل جدید مشغول به کار خواهند بود. 
وی افزود: برخی شرکت‌ها پس از وقوع این حادثه برای جذب کارگران اعلام آمادگی کردند که علاوه بر آن در صورت استقرار کسبه در محل‌های جدید بخش زیادی از کارگران به محل‌های کارشان باز خواهند گشت؛ این موضوع در کمیته اصناف و بنیاد مستضعفان در حال پیگیری است.
انتهای پیام/فارس
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 436044
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *