۰

شهدا برای ما فرصت خدمت‌گذاری به مردم فراهم کرده‌ اند/ توجه به عقل و اندیشه جهت رشد و تعالی جامعه

رئیس هیأت امنای مجمع خیرین استان تهران با اشاره به اینکه برای رشد و تعالی جامعه و اداره امور آن نیاز به عقل و اندیشه است،‌ گفت: شهدا، انقلاب اسلامی و امام راحل برای ما فرصت خدمت فراهم کردند تا بتوانیم قدم‌های مثتبی را برداریم.
شهدا برای ما فرصت خدمت‌گذاری به مردم فراهم کرده‌ اند/ توجه به عقل و اندیشه جهت رشد و تعالی جامعه
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما،حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی در اولین همایش تجلیل از خیرین سلامت شهرستان تهران و شمیرانات که در تالار ایوان شمس برگزار شد، اظهار داشت: نیت خیر جهت کمک به مردم زمینه را برای آرامش و آسایش جامعه فراهم می‌کند که خیرین به این موضوع بسیار توجه داشته و آن را در زندگی سرلوحه قرار دادند.
وی افزود: برای رشد و تعالی جامعه و اداره امور آن به نکات کلیدی نیاز داریم که نخستین نکته نیاز جامعه به عقل و تدبیر است. 
رئیس هیأت امنای مجمع خیرین استان تهران ادامه داد: اندیشه و عقل گرانبهاترین نعمتی است از طرف خدا که به بشر عطا شده و ما به خاطر این نیروی عقلانی است که آزادی داریم و می‌توانیم انتخاب کنیم.
حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه هیچ موجودی در جهان قادر به انتخاب نیست،‌گفت: حتی فرشتگان قدرت انتخاب نداشته و تنها انسان است که می‌تواند انتخاب کند که حسینی باشد یا یزدی، در جهت حمایت از آمریکا باشد یا امام عظیم‌الشأن لذا به خاطر اختیار است که می‌توانیم انتخاب کنیم.
وی به موضوع شبکه‌های مجازی و اینترنت اشاره کرد و گفت:‌بسیاری از فرزندان ما درگیر این شبکه‌ها شده و حتی حاضر نیستند در خانه هستند با والدین صحبت کنند و این از اثرگذاری‌های منفی فضای پرغوغا و عجیب فضای مجازی است که نقش عقل و اندیشه در این زمینه می‌تواند مؤثر واقع شود.
رئیس هیأت امنای مجمع خیرین استان تهران با تأکید بر اینکه انتخاب انسان نشانگر شخصیت آن است، گفت: از دوستان و کتاب‌ها و حتی روانشناسی رنگ‌های یک فرد می‌توانیم شخصیت آن را بشناسیم.
وی گفت: انسانی که نیتش خیر باشد نورانی بوده و همچون گل می‌ماند و شهدا، انقلاب و امام راحل برای ما فرصت خدمت‌گذاری به مردم و نیت خیر را فراهم کرده تا بتوانیم قدم‌های مثبت برداریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی به برکت مدافعان حرم و شهدای دفاع مقدس اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: این افراد فرصتی را فراهم کرده‌اند تا خیرین بتوانند اقدامات خیر خود را انجام دهند و کشور ما به خدمت خیرین نیازمند است البته پزشکان فراوانی در کشور داریم که می‌خواهند به مردم خدمت کنند ولی کمک خیرین نیز در کنار کار آنها بسیار مؤثر است.
وی خاطر نشان کرد: هر چه کار خیر را در جامعه تقویت کنیم شر در جامعه کم می‌شود و در واقع با بدی‌ها خیر است و نوعی امر به معروف به شمار می‌رود.
انتهای پیام/فارس
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 437194
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *